lördag 22 november 2008

Snö of Sweden & Snö of Krutbruket..

Lite shopping i veckan blidde det, jag o mor åkte till "Corinne" i Kumla och införskaffa oss lite nytt tingel-tangel. Har kommit fram till att "Snö of Sweden" är ett av mina favorit märken. Älskar deras smycken.

Den här gången blev det ett halsband och ett par örhängen. Blev riktigt nöjd med inköpet.

Och på tal om snö så vakna vi imorse till en syn av vitt, vitt,vitt och åter vitt. Kopplade vovven och gav mig ut iklädd full utstyrsel mot kylan på morgon promenad. Gick där och njöt av det vita. Är inte så förtjust i det kalla och hala men det vita är väl otroligt mysigt och vackert.
Åt en mysig frukost med sambo med varmt te och nykokta ägg. Därefter begav vi oss ut till tomten och mor och far för "ris-dragning" och lusse-bulle bak.

Kom ut dit och möttes av det vita:

Våran väg ifrån huset!


Halva dagen har bestått av bak, bak, och åter lite bak. Jätte roligt!Blev saffrans bullar *Mums*

Måste bara få visa vad min mor har pysslat med idag, blev så bra!!



Kottarna i fattigmansilver som ligger till höger på faten är verkligen jätte gamla. Min mammas mormor hade dom i sin gran. Jätte roligt tycker jag att hon hittat på dem efter så många år så de kunde komma till användning igen.

Jag själv har ingen abition alls just för julpyssel och annat pyssel. Jätte trist faktiskt men vi har ingen plats att ställa allt eftersom vi bor i en liten lägenhet för tillfället. Känns som om allt julpyssel och dyl får vänta tills huset står klart. Blir bara trångt här. Sen får jag ju ett helt hus på 200 kvm att pyssla och dona i så det känns ganska lugnt att skippa allt sånt i år. Men visst kliar det i fingrar då och då *ler*

Införskaffa en zinkhink för förvaring för stearin ljus i veckan men blev inte riktigt nöjd så den får duga så länge medans min jakt efter den perfekt stearinljus förvaringen fortsätter.......

Nu ska blir det en dusch sen mys framför tv:n, se om det kanske går någon bra film eller så blir det kanske läsning i "Sjöjungfrun".

Önskar er alla en JÄTTE mysig lördag kväll....

..Stora kramar Maria..

2 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Visst är dem smyckena fina... Snö har vi med och det är så mysigt och det blir lite ljusare av det. Fint arrangemang din mamma har gjort. Du har bakat med, det ska jag försöka med på måndag. Skulle köpt saffran hela veckan men Willys skyller på att det inte finns saffran i hela Sverige. Pyttsan sa jag, så imorgon bär det av till Coop.
Kram

IKT i min vardag sa...

Här har det också kommit snö nu. Sonen vill ut och åka snowracer, det blev inte så mycket åka av förra vintern utan snö...

Jag gillar också Snö och brukar hämta inspiration därifrån.

Fint arrangemang mamsen gjort.

Kram