tisdag 25 november 2008

Kök

..Idag tänkte jag visa er hur mitt framtida kök kommer se ut på ett ungefär..



Detta kök ifrån Ballingslöv har vi valt till huset. Har alltid velat ha ett vitt lantligt kök så valet var ej så svårt när det var dags för planering av kök.
Köket är väl ändå hjärtat i ett hus, ett måste att ha ett kök man trivs i och bra planerat. Tror att vi har lyckats faktiskt någelunda med ett bra planerat kök. Kommer säkert på något vi kunde ha valt annorlunda efter en tid i huset men men.
Ska ha en del öppna hyllplan, är ju lite förtjust i sånt (mer att damma hihi..!)


Jag är super förtjust i pärlspont i kök men som jag har sagt tidigare är man ju 2 viljor som ska samsas så det blir ej någon pärlspont för min del. Hm...lite tråkigt men men det blir nog bra ändå. Jag har sagt det till min älskade sambo:

"..men du har ju hela 70kvm garage att inreda som jag ej lägger mig i..kan jag inte få " några brädor på väggarna" *arg som ett bi* Men min älskade sambo är envis :(

Det är bara att lägga ner, får fortsätta drömma om "mina brädor". Eller så kanske jag får super krafter någonstans ifrån och orkar ta upp en kamp om dessa brädor..Vem vet ;)

Akta dig älskling, jag är på hugget ;)

Liten titt på hur vårat kök kommer att se ut.

Hörs snart igen...

Bygg möte med hantverkarna i eftermiddag, spännande! Allt är spännande minsta lilla grej..hehe!

Stora Bamse kramar från Maria

4 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jisses vilket fint kök :) Sånt skulle jag inte tacka nej till. Visst är det speciellt att sova hemma igen. Men inte för länge, det räcker med någon dag hihi.
Ha det gott, kram

Mitt vita hem sa...

Åååå vad fint det kommer att bli. Jag måste visa det här för maken. Jag vill ha!!!
Kram Heidi

IKT i min vardag sa...

Gaaaaahhhhhh! Vilket underbart kök!
Himmel vad snyggt det lär bli...med eller utan pärlspont!;)

Kram

Vita hjärtan sa...

Hej!

Otroligt vackert kök! Tänk att stå där och plocka med disken eller laga mat.....med ett stort leende på läpparna jämnt....eller??? "leeeeeer" Jag tror det blir jättebra, men jag förstår din frustration över makens nej till pärlspont. Min man lägger sig inte i så ofta, men ibland är han väldigt bestämd och då får man ju ge med sig (ibland i alla fall....om lång bearbetning inte hjälper!)

Ha det bra! Väntar ivrigt på fler bilder.......!
Kram Annemari