måndag 17 augusti 2009

Vita slitna möbler

(Bild lånad från internet)
Arbetet med trädgården är i full gång, åh vi är så nöjda
Det blir sååå bra!!
Stenmuren är på plats & marksten ska läggas inom kort
Har tänkt att visa bilder denna vecka
Dessa möbler skulle jag vilja ha i trädgården ner mot golfbanan, sitta där med en kopp kaffe & en inredningstidning vore ju inga fel
Till Sara Ö:
Hej, vad roligt att du kikade in hos mig. Maria heter jag. Jag försökte komma in på din blogg så jag kunde skriva ett svar men jag kom inte så långt. Du kanske inte har någon blogg utan bara ett google konto, det fanns inget blogg namn och länka sig vidare till :) Så jag skriver till dig här istället..
Roligt att höra ifrån Mickes barndomskärlek *ler* hihi han var så söt som liten,på de kort man sett ser han ut som en liten rackarunge..
Jag ringde till Micke och berätta att du skrivit till mig, han hälsar så gott...
Vi är så nöjda med vårat hus, och det är så härligt att bo i ett helt nytt hus
Visst är det roligt med inredning, love it :)
Åh vad härligt att vara nygift, stort grattis från mig & Micke
Och nytt hem för er också, det är då man känner att livet är på topp

Ni får komma förbi på en kopp kaffe när ni är i Örebro trakten, vore roligt att få träffa Mickes lekis "tjej" *ler*

Ha det så gott// Kram Maria

13 kommentarer:

Emilias sa...

Tack så mycket :) vi är så ivriga på att få göra klart!!

Har helgen varit bra?
Ser fram emot bilder på er trädgård :)
Kraam

Vikeskärs hem och vardag sa...

Halloj där... Det var en toppenvecka vi haft. Skulle gärna vara mer ledig men hoppas att jag fått ledigt igen om 2 veckor.
Vad händer hos dig då? Börjat jobba?
Kram

Emilias sa...

Låter som en trevlig helg :) Svampplockning är alltid roligt!!

Idag ska jag till Rusta o handla lite målargrejjer, sen tänkte jag bege mig till lägenheten och måla lite lister...
Ikväll blir det bio med två kompisar, Sommaren med Göran :)

Kramkram

VILLA VRÅKEN sa...

Väntar med spänning på bilder!!
Vi flyttar in om 11 dagar, så nu är det full rulle med alla lister mm....

Kram Linda

Vikeskärs hem och vardag sa...

Har ni fått vitrinskåpet? Ja det är Hus no 4 dem har en hel del fint dem med. Ganska bra priser med.
Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ja den tycker absolut du ska besöka.
Det är inge trevligt med lådor här och var. Vi har några kvar som ska upp i kök och hall men är ju inte omtapetserat där än så jag får snällt vänta :) Vi trivs jättebra här. Fast nu går ju tankarna på att hålla utkik efter ett radhus. Hur trivs ni då? Dum fråga hihi.
Kramis

Annika sa...

Allo! tack för i lördags var mycket trevligt!
Vi har funderat lite på nästa helg, bättre vi tar det när man kan sova kvar. Känns som det blir lite stressigt, plus att ni har ju så mycket för er nu! =) Eller vad tycker du?
Kramar!!!

Jennyshemochharmoni sa...

Gillar verkligen dessa utemöbler jag med. En dröm att få sätta sig i dem :) KRAM!

Annika sa...

Vi käka på olearys och tog ett glas vin i lobbyn på hotellet. Sen bada bada bada vi =)

Ja får ta längre nästa gång med tanke på hur snabbt tiden gick! =)
Kramar

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ja det kliar en aning :) Det blir nog i Kga för det finns jättefina radhus som har en gammal stil och dem brukar vara till salu då och då.

Ah, förstår att ni trivs :) När får vi se bilder på trädgården? *Nyfiken*

Jepp kom hem precis från jobbet.
Kram

Anki sa...

Gud vilka snygga trädgårdsmöbler! Jo, dom vill man allt ha, skulle vara nåt att fiska upp ut vattnet, hihi...Det blåste så förb...i lördags så grillen blåste i sjön, å det är en stor, tung sak, hmm...
Ska bli kul att se trädgården!

Ha det gott! Kramis

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Hej Maria
Vårt bygge går långsamt framåt, men ändock framåt. Längtar dock tills vi kommit lika långt som ni. Gör ni gräsmatta, altan och plattsättning själva? Tar det lång tid och är det dyrt?
Det var länge sen vi fick se bilder inifrån och utifrån huset. Hoppas på att det snart kommer :-)
/Gabriella

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Hej
100kvm plattor, det var mycket det, men jag kan tänka mig att det blir riktigt snyggt!
Vi har inte alls planerat hur tomten ska se ut i framtiden. Men det kommer bli mycket gräsmatta då ingen av oss har gröna fingrar att sköta blomland. Sen blir det nog singel istället för plattor till att börja med då budgeten inte inrymmer kostnaden för plattor. Men men vi får väl se den dagen vad vi väljer. Det är ju en bra bit dit för oss :-)
/Gabriella