lördag 22 augusti 2009

Stenmur

Lördag kväll, med datorn i knä sitter jag i soffan. "Den gröna milen" går på tv:n, en av de bästa filmer som gjorts
Dagen har bjudit på besök hos vänner, först hos Jonas & Ida som köpt ett 1800-tals hus i Ekeby-Almby sen bar det av till Ella & Stefan på en fika
Super charmigt hus Jonas & Ida köpt. Gamla pardörrar, timmerväggar & snickarglädje. Charm, charm, charm!
Hade jag & Micke inte byggt nytt så hade min dröm varit att köpt ett gammalt och charmigt hus

Stenmur á la Krutbruket
Micke har gjort ett fruktansvärt bra jobb med all sten, älsklingen min
Nöjda är vi, och längtar så tills vår altan kommit på plats då man kan sitta och njuta av utsikten av gräsmatta och stenmur
Ska bli skönt när gräset växt, inte kul när vovven kommer in från dyhålet utanför dörren
Gräsfrön kommer nog inom 2 veckor att planteras, Jaaaa! :)


Nu blir det att kika på filmen sen sova gott!

Natti natt, imorgon bitti bär det av till Linköping på Supermontard tävling. Vår vän Henke tävlar om SM-titeln, håller tummarna!!!

22 kommentarer:

Soltorpsgarden sa...

Snyggt, jo tack jag vet hur tungt det är men det är så kul att jobba med sten för man får ju ett resultat, grattis! Fint!

Anki sa...

Finfint blir det! Kommer bli topp med veranda där!

Kramis Anki

Madeleine Berglund sa...

Hej! Å vad kul med kräftskiva. Jag har inte ätit en enda kräfta iår.. Nu ska jag göra frukost och packa matsäck till torpbesöket idag. Kram Madeleine

Annas skattkammare sa...

Blev jättefint med stenmuren!
Kram /Anna

Signe 1 sa...

Superfint med stenmuren, jag gillar:-) Ha en fin kväll, kram Sofia

Emilias sa...

Jättefint ju :) Duktig sambo du har!!

Hur har helgen varit??
Kramar

Vit som snö sa...

Snaaart är det frodigt o grönt gräs där, lovar dej!
Jag säger som dej, hade man inte haft turen att få bygga nytt så hade det blivit en riktigt gammal gård.
Vad vackert det kommer bli med mur!
Kram Cilla

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jag hatar sådana dagar... Men men efter att sovit en stund så gick det bra sen.
Jag har plättar i min kruka, murgröna fungerar nog med.
Muren blev bra där, passar perfekt :)
Den här veckan blir bara jobb för hela slanten.
Själv då?

Emilias sa...

Ja visst blev det skillnad?! :)

Låter som en bra helg! Vi har mest grejjat i lägenheten.. Träffade lite klasskompisar i fredag :) Det var trevligt!!

Vad händer i veckan då?
Kramkram

Vikeskärs hem och vardag sa...

jaa dem vill ha mycket vatten, jag brukar duscha dem 1 gång i veckan, ganska rejält och sedan kolla till dem under veckan och då om det behövs så vattnar jag dem.

Hur kan en leverantör göra så? Det fattar jag inte. Hoppas det nya skåpet är bättre. Menar det är ju inte billigt direkt.

Emilias sa...

Full rulla ja :) Mysigt med dop!! Hur går det med målningen, ser ni slutet??

Nääe inte än :( Vi flyttar in runt den 15 september så är några veckor kvar... Men jag vill nu nu nu :)

Kramkram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Nej det tror inte jag heller att dem hade gjort. Får hoppas på det bästa nu då.
Jo jag läser faktiskt Lisa Jewells böcker, dem är riktigt bra. Ett tips faktiskt. Väldigt lättlästa vilket är ett plus.
Visst har väl centrum öppet på söndagar i örebro? till kl 19 på vardagar?
Kram

Hanna sa...

Hello!
Skitsnyggt blev det! med stenmuren... Bra jobbat Micke :)
Hur gick det med vitrinskåpet förresten?
Härligt med kräftskiva... gott, synd bara att kräftspadet ger en sån bakfylla :P

Jag va o brände 150 spänn på loppis igår, överlycklig :D
Kunde gå i lugn o ro... inga barn.
Hittade en massa braiga saker!

Idag måste jag klippa gräset (fy va jobbigt!), göra klart några skyltar jag fått beställning på, plocka hallon, kanske hinner koka sylt till mina nyfyndade syltburkar :) Rob har slut på semestern nu, o L e på skolan... så d e bara jag o N hemma, plus hans kompisar då..haha full rulle!
ska kolla om jag hinner göra ett inlägg innan jag börjar me allt...
Vad händer hos er idag?

Ha'de!
Kraaaaaaaaaam

Emilias sa...

Ja jag förstår att det är segt! Men tänk vad skönt när det är klart sen :) Det blir ju inte så fasligt dyrt att leja bort det nu när det finns rotavdrag :)

Vi är i stort sett klara.. vi har lejat bort tapetsering så nu väntar vi på att en målare kan komma och göra det :) Sen är det ju alltid lite smått kvar, sätta upp lite hyllor o montera våra nya möbler o så...

Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Lisa Jewell skriver om olika personer och deras öden, lite romantik, drama m.m. Väldigt likt hur det kan vara på riktigt.

Ja, lite sugen på att shoppa loss, men blir förmodligen att spara en del till Ikea och tapetsering.

Vovven mår la så där. Han har haft problem med ett ben som han haltat på men som gått över men nu när vi sprang sist kom det på andra, så veterinären i veckan för honom. Misstänker artros.

Vikeskärs hem och vardag sa...

Det blir inflammation i leden och den går sönder och då haltar dem och blir mer får dem ont hela tiden. det kommer när dem blir gamla och han är snart 11 år.
Nej vet vill man helst slippa.

Usch, inge kul att lägga på sådant som man inte tycker är viktigt fast egentligen är super viktigt ju :)

Ceasar salla är väldigt gott. Då får du ha en smaklig måltid, jag ska göra mig iordning för jobb.
Kram

Ina sa...

Jättesnyggt - exakt så vill jag ha det.. skall visa bilden för lilla maken så han förstår vad det är jag försöker förklara...

//ina

Villa Tallbacken sa...

Men oj oj oj vad det hänt mycket här! Så fiiint! :-) Har inte varit här inne på evigheter men nu har jag ny blogg (och snart nytt hus) så nu är jag på G igen hi hi! Ska kika runt på dina bilder och uppdatera mig ordentligt... :-) Kram Elin

Madeleine Berglund sa...

Jaa, vi hade det så mysigt i torpet. Jag och N åker ut på måndag, jag stannar i två dagar och han i tre veckor. Haha. Typ.. Jag åker hem och jobbar emellan men åkter ut så fort jag blir ledig. =) Snart blir det renoveringsbilder, då börjar det roliga. =) Ska bli väldigt spännande att sova där också. Vad har du för dig? Kram Madeleine

Hanna sa...

Morrn morrn!
Jo, en glimt av loppisfynden kan du se hos mig nu :)
Huvva, vad ni ska vara less på o måla! Ni skulle ha sprutmålat :P
Vi målade en massa korgar med kompressor, och så provade Rob måla insidan av vedbo'dörrn... kanon blev det! snabbt o enkelt :)
Synd bara att apparaten inte e till för kvinnligt tummen mitt i handen-använderi :D Annars hade jag nog sprutmålat ALLT omkring mig, hehe!

I veckan har jag tänkt o fixa till rabatterna på framsidan, som blev offer för dräneringen. Just nu är det bara sandgropar där.. -ångest!! Så har jag fyra buskar som fortfarande står i kruka...som måste planteras...nånstans!? E huvve dumt får kroppen lida! Börjar bli lite mätt på trädgårdsarbete, för iår... kanske märks? Haha!

Ska ni göra nåt kul därnere i Öret i veckan då?

Villa Tallbacken sa...

Ja tror det blir jättesnyggt med en mörk bänkskiva i köket. Gillar verkligen er planlösning där nere, vad är det för mörkt golv ni har? Vi (mest jag hi hi) hade velat ha sådana breda mörkbetsade ekplank på golvet i huset men det blev för dyrt så det blev vanlig ekparkett. Man kan inte få allt tyvärr... :-) Min man vill inte heller ha vitt överallt så vi har också tex matbord och stolar i ek i köket. med matgruppen i vardagsrummet är vit i alla fall. Jag håller faktiskt på och syr volangdynor till dom stolarna med smalrandigt tyg från just Åhlens. Kanske blir det samma variant på hissgardiner till köket? Gillar verkligen er stenmur, såååå fint!! Vi flyttar in den 20 november. :-) Kram Elin

Annika sa...

Uja blir jädrans nice med gbg! Kramar!