torsdag 13 augusti 2009

Planering & Hjärtan på tråd

(Bild lånad från internet)
Ritningar, funderingar & planering av trädgården är nummer 1 just nu på vår "Att göra"-lista
Jordmassor körs för fullt till oss för att kunna få ett färdigt resultat att så gräs på så snart som möjligt
Längtar verkligen tills vi har gräs och stenen på plats, slippa detta grus och lera utanför dörren
Vi har skissat lite på hur vi vill ha det med sten, altan och rabatter m.m.
Längtar tills jag kan visa er det färdiga resultatet

Snart kommer ni även få se den efterlängtade blomsterstegen som jag tjatat om :) & det färdig målade resultatet av Villa Krutbruket.. Vart tar all tid vägen?

Lite råd, tack!
Jag verkligen älskar blomman "Hjärtan på tråd" men jag kan inte sköta den.. Lite råd och tips hitåt, tack!Vattnar jag den slokar den, vattnar jag den inte slokar den.. Hjälp, hjälp & lite mer hjälp!

9 kommentarer:

Belfiore sa...

Vad kul med trägårdsplanering! Ska ni ha rullgräs eller sår ni?
Vi har sått gräs och det har tagit sig ganska bra. Men det kommer nog att ta ett bra tag tills den är tjock och fin.
Ska ni ha någon häck? Vi funderar på klassiska nyponrosor och syrén. Men det får nog vänta tills nästa år.

Byggdammet känns som det aldrig vill försvinna. Det sitter precis överallt!

Har du inga nya bilder från huset att visa nu när ni bott där ett tag. Jag är så nyfiken på hur det ser ut.

Kram/Maya

Interiörboden sa...

Hej!!

Ja, gör det!
Den är verkligen jätte fin...
Och jag har en sådan kappa hemma, och jag har inte breda fönster, 1 meter i köket, men det är ju bara att dra ihop den, om du förstår vad jag menar....Jätte fin :)
Så den kan vara längst 140 cm, men mindre också :)

Men titta lite och hör av dig :)
Det finns 2 st kvar!

Ha en jätte bra dag!

Kram Sandra

Annika sa...

Tjola!!!

Vi ska upp te örebro på lördag, kanske kunde kika förbi er en vända på förmiddagen?
Kramar

Hanna sa...

Hallo tjejen!
ja, du får visa resultatet av allt målande asap! Och blomsterstegen...vill oxå ha!
Jag har två vecor kvar att semestra...sen ut i arbetssökandet igen :S usch o fy!
Om ett par timmar ska vi åka ner till mina föräldrar...där ska vi ha kräftskiva, paddla kanot o mysa på...

Hjärtan på tråd e inte min starka sida :S har två stycken misskötta & bortglömda i köket, ena har nog dött nu. Men bra jord e ju a & o, så ska dom nog torka upp mellan vattningarna.
För några år sen hade jag flera stycken...tog skott o grejade med dom. Sen slängde jag dom för jag lessnade. (kanske inte skulle ha gjort det, hehe)

Nu måste jag ha en panna kaffe, e såå trött! Håller på och packar inför helgen; Hatar o packa!

Ha d riktigt gott nu gumman, så hörs vi!
Krraaaam!!

Emilias sa...

Vad roligt med trädgårdsplaneringer, ser fram emot att se resultatet sen? :)

Vi har handlat maaassa grejjer till lägenheten :) Hihi! Mest möbler o så! Ska bli så roligt att flytta in!!

Idag har jag jobbat, var inte meningen egentligen men det var kris så blev inringd imorse...

Roligt med Mary Key party, säljer du själv eller kommer någon hem säljer hem till dig??
Kramis!!!

Interiörboden sa...

Hej!!!

Självklart visar jag bilder...
Men nu tog jag ifrån butiken istället, hoppas det går bra :)
Jag har dem på bloggen, du ser dem i sidomenyn.
Där på bilderna är den 110 cm bred.

Ha en jätte bra dag!!

Kram Sandra

Annika sa...

Då hör jag av mig på förmiddagen så kommer vi!Pöss!

Anonym sa...

Vad roligt med att planera trädgården! :-) Hoppas det blir bra till slut.

Jag har föressten lagt till er på bloglovin så jag hittar tillbaks hit.

Krams!

Soltorpsgarden sa...

Åh vad kul! Visst ärdet roligt att planera? Jag har nog oxå kollat in den där bilden du har...så snyggt! Det är ju så svårt att välja för det finns mycket snyggt och många kombinationer som är fina....lycka till! Kram