onsdag 26 augusti 2009

Altan

(Bild lånad från Styleroom)
I vår planerar vi att börja bygga vår altan
Vi har så gott som allt klart & ritat hur vi vill ha det med gångar & staket m.m.
Altanen kommer att gå längs med hela huset på baksidan och prydas av någon form av "kryss-staket"
Mitt önskemål, vitt "kryss-staket"
Otroligt fint!
Hittade en bild på Styleroom som liknar så som jag vill ha det
fast jag vill ha vitt, vitt, vitt
Man skulle kunna tro att jag är rätt mättad på målning efter denna sommar men ett vitt staket är ett måste! Där med basta, jag kommer att kämpa & måla på...
Undrar hur många gånger jag hann skriva "vitt staket" i detta inlägg? *skratt*

13 kommentarer:

Hanna sa...

halloj bruden!
bara sprutar ut inlägg här jue... hinner inte med :P
Visst e d snyggt m kryss-staket! familjen vi hälsade på i Lycksele hade vitmålat sådant på sin nybyggda stora altan, mucho nice :D

Gör du idag då? målarpenseln i handen såhär efter jobbet?
Jag o Neo har kokat saft... och så provade jag göra lite gelé meddetsamma, får se hur d går :S
Funderar på om jag skulle ta o koka lite lingonsylt på en gång...

Btw...zinkkrukan i förra inlägget, jag hittade mitt på rea på hemtex, billigt o bra (ifs ifjol, men värt o kolla...?)

Hörs imorrn då! Kram kram!

Livet på Marbogården sa...

Jättefint kryss staket, vill själv ha det när vi nästa år bygger altan.
Kram och ha det gott...

Fröken Fräken sa...

Härligt att ha en stor altan att se fram emot nästa sommar! Ta fram den där bilden varje gång i vinter när det ser motigt ut. TYcker nog att ett vitt staket blir finast, i rent trä känns staketet lite väl dominant.

Villa Tallbacken sa...

Å det kommer bli pricken över i med ett vitt krysstaket runt altanen! :-) Du får förtränga bara att du om några år måste skrapa färg och måla om det igen hi hi... ;-)

Granit är så snyggt, och praktiskt. Bra val! Vitmålat golv är däremot ingen höjdare, det är bara fint när det är nyslipat, nymålat och nystädat. :-) Annars ser man ju varandaste liten smula, hårstrå, repa och kaffedroppe... opraktiskt verkligen. Vi har haft "vitlaserat" en gång och jag höll på att bli galen, jag gjorde inte annat än städade då. Men fint är det. Däremot vitsåpade el. vitlutade skulle jag kunna tänka mig.

Ja vi har sålt vårt lilla vita hus, kändes rätt vemodigt faktiskt. ;-) Kram Elin

Vit som snö sa...

Snyggt krysstaket men jag håller med- det vore finast i vitt!
Visst kan man bli less att måla ibland men lite bra musik o ett glas rött så brukar det bli kul!
Jaa, nu tar jag ju inte ett glas rött varje gång jag målar för då vore det illa men det kan peppa när man måste måla o helst vill mysa...
Kram Cilla

Hanna sa...

Go'morron!
usch vad jobbigt med huvudvärk!! Är det migrän? ja, hoppas det ger med sig! Skönt att sluta tidigt iaf!
Hur är det med ryggen nuförtiden då?
Män som hatar kvinnor såg vi häromdagen... bra tyckte jag!

Jasså, ni har finväder... här är det duggregn, grått o trist! Mysa-inne-dag... kanske :P
Sov så dåligt inatt (en son o en katt som böka omkring i vår säng), så jag tror jag måste vila nåt under dan, sitter här med ögena i kors :D Har 'nyss' vinkat av Leia vid bussen.

Ja, nåt kok av lingonsylt hann jag ju inte med igår, så kanske gör det idag.
Funderar på o baka skorpor, men det blir nog ikväll isf...
Så väntar en Stor tvätthög på att vikas in :(

Ja, det va billigt med lampfötterna! Du får visa mera interiörbilder från huset :P
Nyfiken ju!

I helgen vet jag inte riktigt...
Ev skulle syrran komma upp, får se.
Ni då, helgplaner?

Justja, du frågade om Hudik... Ja, det är ganska nära S-vall. 8 mil är det dit härifrån. En mysig liten stad :)
Har ni släkt/bekanta där?
Ni får ta o kika förbi här dådå :P

Kraaaaam

Annas skattkammare sa...

Ja så är jättefint att ha!! Vill ha jag med.. =)
Kram /Anna

Villa Tallbacken sa...

Ha ha det är väl klart att jag har planerat vilka gardiner jag skall ha redan nu, man är ju störtknäpp! :-) Har redan handlat massa nya flädar, kuddar, dukar, gardiner osv som ligger i påsar och väntar på att få flytta in i nya huset... ;-) Till helgen blir det barnkalas och sen vilohemmet efter det ha ha! Själv då? Kram Elin

Emilias sa...

Heej!
Tack, vi ska montera klart allt idag, sen ska du få se :)

Åh vilken fin altan, klart den ska vara vit!

I helgen ska vi grejja lite i lägenheten... imorgon blir det nog lite party :) o så ska jag ladda inför skolan som börjar på måndag...

Vad ska du hitta på??

Kramkram

Hanna sa...

haloo haloo!
Hoppas huvet känns bättre idag!?

Jaha, vad kul! klart ni ska komma o hälsa på då, t sommarn :D
Har du fejsbook förresten? kunde lägga till dig isf :)

Mysigt med dop!
Jag måste nog börja städa & fixa härhemma lite smått i helgen...vet inte vart jag ska börja...o Rob kommer va borta typ hela helgen :(
Jag får besök på onsdag... kolla bloggen :D

Nu e Neo hungrig! måste fixa lunch :)
Höres...
Kraaaam!

Hanna sa...

okej... satt precis o funderade över när jag pratade m dig första gången, o hur jag hitta t dig :D
F-n va tiden går fort!! snart ett år...

Kaffe lät gott, kom på att jag inte druckit kaffe efter maten..gick ut o putsa lite på bron, började städningen där visst, hehe! och så såg jag att ena vindskivan håller på att lossna helt o hållet! Robban! Jobb t dig!!!
Nä, han ska inte bort... ikväll e d open trot här i Bergsåker,han ska dit m jobbet... o så e han upptagen m annat hela resten av helgen... så inge hjälp av han inte :(

Ja, det ska bli skoj m reportage... Men tur att bilderna e lite suddiga i en dagstidning ;)

Kan du inte få nå starkare värktabletter av farbror doktorn, mot huvudvärken... tycker jag har hört folk som får just migrän, när dom har lingonvecka..
Fast frågan e om jag hellre hade huvudvärk, än pms halva månaden... jag blir helt rabiat ibland!? o grinar för ingenting... och under själva lingonveckan har jag som förlossningsvärkar,
o får äta tabletter för o inte blöda för mycket...
ja fy fan för o va fruntimmer!!!
Huvva

Men det har väl sina fördelar o, vi e ju snyggare, o smartare! Hahaha!

Kjaaaaaaaaaaaaam

Lallis - liv och leverne sa...

SNyggt!!:)
Ha 3en skön helg
Kram Lallis

Vikeskärs hem och vardag sa...

Skoj att åka till Gbg, var evigheter sen jag var där.
Här är jag ledig än så länge mestadels hela veckan.
Ganska skönt :)
Lördagen var bra lite kallt att sitta ute bara.
Kram