onsdag 15 februari 2012

Vid Hjälmarens kant





 Måndagens planer var att åka till en härlig männniska och hälsa på.
Pälsade på mig och den lille. Baxade in vagnen i bilen och styrde vår kos mot Hjälmarens kant.
Innan vi gick in i värmen för att dricka kaffe så tog vi oss en promenad.
Ner till vattnet och Katrinelund.
Där självaste Sjökrogen ligger. Populärt ställe med god mat sägs det.
Vi passerade den stängda resturangen
och
gick igenom området med de nybyggda bostäderna/fritidshusen.
Med stora glasdörrar utåt Hjälmaren, vattnet bara ett stenkast ifrån altanen.
Med en känsla av Bullerbyn.
Ja, där skulle man nog trivas. Som fisken. Faktiskt.

Mer om detta sommarparadis kan ni läsa HÄR!



9 kommentarer:

Mariette sa...

Ja, det är fint där ute. Hela Mellösa med omnejd är fint!
Ha en bra dag!
Mariette

Sofi sa...

vilka härliga bilder! Bor nästan vid hjälmaren lite närmare stan bara, det är fint där med och jag älskar det!:)
Ha en mysig dag!
Kram Sofi

Hanna sa...

Så fina bilder, där har jag aldrig varit.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Emilias sa...

Va fint det ser ut :) Härlig promenad!!

Hihi, men semlor får man faktiskt äta i dessa tider :) Helgerna är värst... Jag klarar mig ganska bra på veckorna men sen är det kört. Nej, jag ska inte ens ge mig på det ;)

Hur har dagen varit?
Torsdag imorgon redan, har ni några planer för helgen?
Kramisar

Anna Wahlstam sa...

Så fint!!! Att bo vid vattnet har alltid varit en dröm för mig och när jag nu gör det känns det som att ha kommit til paradiset:))))
Härliga bilder du tagit!
Kram Anna

Emilias sa...

Såklart jag undrade! Skönt att höra ifrån dig!

Krya på dig nu vännen!!
Är ni sjuka allihopa?
Kramisar

Titta in hos Thess sa...

Vilka härliga bilder!!!
Verkar vara ett riktigt höjdar ställe.
Önskar dig en skön helg.

Kram Thess

MIN LYCKA ♥ sa...

Mysigt, krya på dig! Kram

Villa Vinkelhaken sa...

Vilka fina bilder, underbara hus! :)

Ha en fin kväll!
Kram Jenny