torsdag 2 februari 2012

Mosjö kyrka


Gårdagen bestod av städning.
Det finns banne mig inge härligare än doften och känslan av ny moppade golv.
Eller jo, vid närmare eftertanke så är det härligare att få gosa in sig i bebisens mulliga kinder.
Eller att få gömma ett par frusna fötter på hundens varma mage.
Ja, som ni ser kom jag på en massa andra saker som slår rena golv.
Men bra gott är det. Inte ett dammkorn så långt ögat når. Jag njuter så länge det varar.

Efteråt tog vi en promenad.
Innan vi genade över kyrkogården på väg hem slängde jag upp kameran.
I denna kyrka är jag döpt, konfirmerad, där har jag lekt i kyrkans barntimmar
och begravt några nära och kära. Nu är det dags att döpa mitt barn. I denna kyrka.

Jag önskar er en trevlig helg redan nu för jag tar en liten paus i några dagar.
Jag ska nämligen mysa med Svantes gudmor som kommer redan i eftermiddag,
äta gott, gosa med mulliga bebiskinder
och
umgås med alla nära och kära som kommit för att vara med när vår lilla döps.

Vi hörs på måndag!


16 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Jag önskar er en fin dopdag och helg.
Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ha en fin helg nu med dop och allt vad det innebär..:)

Fina bilder!

Kram Susanne

Kia sa...

Ha en toppen helg och en fin dopdag. Å, Svante. Man får skrika i kyrkan, det är din dag! : )

KRam Kia

FruNeroLindström sa...

Spännande med dop.
Jag har bokat kyrkan inför Stellas dop idag.
Så massa funderingar kring hur jag vill ha allt.
Ha en riktigt mysig dop-helg,
Kram Malin

promenader på landet sa...

Önskar er ett fint dop och en mysig helg! Kram från Maria

Anonym sa...

Åhhh vad stor er sötis blivit. Mysigt med barndop i er kyrka : ) kram Sofia

Moa Martinelle sa...

Vill önska er ett fint dop och en trevlig helg. Glöm inte kameran hemma!

Kram Moa

Anna Wahlstam sa...

Så mysigt det låter!! Och du skriver så fint!
Önskar er ett rikgit fint dop och en toppenhelg därtill!
Kram kram Anna
(www.ekenasliv.se)

Emilias sa...

Godmorgon i kylan!!
Vad härligt att vara i en sån kyrka som har varit en del av hela ditt liv :)

Förstår att tanken att lämna bort er lilla plutt känns konstigt, men kommer gå så bra och det är ju ett tag kvar :) vi får ha pepptalk då ;)

I helgen ska vi på spa på badet :) ska bli såå skönt! Sen lite lunch på stan. Vi ska till resebyrån med, vi vill åka utomlands i vinter och ska börja planera för det :)

Hoppas nu ni får ett alldeles fantastiskt dop med alla nära och kära!!
Stor kram till dig och till dopbarnet :)

Anonym sa...

Ha en finfin helg!:) kram Jenny

Anonym sa...

Ha en finfin helg!:) kram Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Så fina bilder. Ha en jättebra helg med dopet och allt det för med sig.
Kram Suss

Carolina sa...

Ha en riktigt trevlig och skön helg:)
Kram Carolina

Vi i Villa Ville kulla sa...

Härligt med nymoppade golv!!!Ha en fin dopdag och en mysig helg med familjen!!!!
Kramar Lotta

Made by Mary sa...

Sv; Tack för dina fina ord inne hos mig..de värmde verkligen! Mmm..visst är nora en härlig stad, kul att läsa att ni också besöker den på sommaren. Den är underbar ikring april maj också när det blommar vitsippor som färgar ängarna helt vita!

Hoppas din helg varit underbar! Kram Mary - made by mary

http://madebymaryblogg.blogg.se

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Jag hoppas allt gick kanon i helgen. :) Vilken fin skjorta och slips Micke hade. :)

Vad hade du på dig då? (nyfiken) hihihi...

Vad hade ni för fika?
Oj siken nyfiken typ jag är, hahaha. :)

Kram kram
Madde