måndag 24 oktober 2011

Svante & hans gudmor!


Helgen är över. Moa och hennes kära har åkt hem.
Vår helg har bestått av promender i höstsolen, god mat, efterrätt och en massa massa prat.
I lördags morse vid 5 tiden var det dags för mat för den lille. Då kom Moa upp, glad i hågen och gjorde oss sällskap. Det blev aldrig att vi gick och la oss igen. Vi tände lite ljus, fixade lite kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord. Medans lilla S sov gott i mitt knä. Mätt och belåten.
Jag älskar min Moa. Hon betyder så mycket. En stark vänskap. En fin vän!


15 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Så härligt ni haft det o vilken fin gudmor han har Svante!

Har en riktigt bra vän som jag varit bästis med sen vi var 3 år eller så. Hon ska bli Ebbas gudmor o det känns riktigt bra i hjärtat!

Ha en skön måndag!
Kram Maria

Unknown sa...

Hej!

Underbart med sån vänskap<3. Mysigt och bara sitt och prata med en kopp kaffe och lite ljus i morgonmörkret.

Tavlorna har vi köpt på porthouse i göteborg, dom har en hemsida som man kan beställa ifrån.

Ni får ha en mysig måndag du och Svante.
Kram kram

Kia sa...

Vad mysigt! Bra vänner ska man vara rädd om.

Kram Kia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det låter som om att ni har haft en riktigt mysigt härlig helg!
Stor Kram Annelie ♥

Rapport till Vänfors sa...

Vi kan ha de vackraste hem som visats på nätet och göra de mest pyssliga ting, baka de ljuvligaste kakorna och plocka rosor i den underbaraste av trädgårdar...men vad är det värt om vi gör det i ensamhet?
Underbart inlägg om vad som är själva grunden i livet:)

Kram Annika

Emilias sa...

Hej vännen!

Vad härligt det låter, Svantes gudmor verkar vara en toppenbra tjej :)

Helgen har varit bra, ganska lugn. Var på bio i lördags, lite lagom aktivitet. Igår var vi hos Rikards föräldrar och bytte till vinterdäck. Så nu är vi redo för snö ;) hihi! Igår em blev både jag o rikard krasslig dock, inge vidare alls! Hoppas verkligen det går över illa kvickt...

Hur har din helg varit? :) Bra låter det som i alla fall!

I veckan är det praktik som gäller... Ska väl försöka träna lite med om jag piggnar till. Har andra passet med PT på onsdag, bara måste vara frisk tills dess!
Vad händer hos er?
Kramkram

Ord & Känsla sa...

Härligt med fina vänner!
Hon måste vara en stolt gudmor:)

Kram Helena

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ååå vad fint, ni verkar haft en jätte mysig helg. underbaaaart!!! Kram Madde

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Härligt med äkta vänskap:)
Hon kommer bli en underbar gudmor tror jag!

Emilias sa...

Heej!
Hihi, ja man får lite lätt abstinens om man inte kikar sina favoritbloggar minst en gång om dagen :) Internet på mobilen är toppen, hur klarade man sig utan??

Vi såg Contagion, tror den hette så ;) Den handlade om något virus som spred sig över världen... Lite scary!

Spännande med vägning, ska bli kul o höra sen hur tung lilleman är :)

Jag mår mycket bättre, Rikard med. Hade inte alls förväntat mig att må så bra imorse som jag gjorde så blev glatt överraskad!! Två nätter med mellan 9-10 timmars sömn vardera gjorde susen!

Skönt att ni är friska, är verkligen mycket som går just nu!!

Skulle också behöva färga håret... kanske får ordna det i helgen. Får bli hemmafärgning här med just nu...

Hoppas ni har en mysig kväll!
Stor kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Halloj!
Hur har ni det? Rullar det på?

Här är det hur mycket jobb som helst.
Men jaja tiden går ju iaf :)

På lördag kommer vi inåt Öret och ska shoppa lite. Vi och alla andra som fått lön hihi.

Kramar

Villa Carl Larsson sa...

Så fina Svante och hans gudmor. Om du älskar din vän så kan hon ju knappast bli en bättre gudmor :) Kram Josefin

skogslunden sa...

Vilken liten sötnos ni har!
Vad jag skrattade när jag läste inlägget om hur Nenya har lärt sig få igång speldosan genom att dra i svansen på den:)
Kram
Jennie

Emilias sa...

Hej vännen!
Hur är det med er?
Jag är tröööött, skönt med helg snart!
Har ni några planer? :)

Vi ska faktiskt åka till din stad. Gå på hockeymatch, Örebro-Leksand. Jipppi, or not ;) Blir Ikea först i alla fall! Har tänkt och tänkt för att försöka få ihop tiden så vi kan hälsa på er (om ni hade kunnat såklart) men jag tror inte vi hinner det :( :( så typiskt när vi är i samma stad...

Men om tre veckor är all min praktik slut, då hoppas jag att vi kan få till en träff!! :)

Kram på dig

Claras hem på byvägen sa...

Härligt...och mysigt=)!
Vilken liten goding du har. ta vara på all tid med varandra.

Vilka ursöta kläder du hade köpt till Svante. Det är skönt så länge mamman kan bestämma...=)!

Trevlig helg!
Kram Clara