lördag 8 oktober 2011

Det här med sömnen!


Klockan är tidig morgon. Tidig morgon i nyblivna föräldrars ögon.
Jag är den enda som är vaken. Har nyss gett Svante lite mat.
De andra två i familjen sover gott på kudden fortfarande.
Jag gillar att sova. Jag är nog en trött människa.
De senaste åren har jag hasat runt på mitt arbete i mina tofflor. Snarlikt en zombie.
Mina kollegor kan nog min tandrad utan och innan då gäsparna brukat avlösa varandra.
Man undrade och funderade hur det skulle bli som förälder det här med sömnen.
Det är ju det enda man vet garanterat i det nya livet som mamma. Att det skulle bli lite sömn.
Nu har det bara gått två veckor sen vår lilla guldklimp anlände. Och jag är så pigg!
Jag behöver inte alls sova dessa timmar jag absolut var tvungen att få för två veckor sen.
Jag trivs med det här nya livet. Vad gör det om man inte får sova åtta timmar i sträck.
Vi har ju finaste sonen. Gosigaste hunden. Och varandra!

15 kommentarer:

Emilia sa...

Hej!
Vad härligt att det känns bra med sömnen, det betyder så mycket :) jag har hört att man får några extra pigghets hormoner när man blir mamma, helt enkelt för att man ska orka :)

Hoppas ni får en fin helg!! Vi ska snart sätta igång o spika :)

KRAM

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så skönt för dig att det går så bra!!
Vilket underbart kort på er lille kille!

Ha en fin helg!
Kram Annica

Vikeskärs hem och vardag sa...

Så fin han är :)
Jo vi ska till Ikea och sen Biltema för att handla lite till bilen hihi.

Det blir en snabbvisit idag.

Ska hälsa här från P.

Kramar

FruNeroLindström sa...

Så underbart.
Längtar bara mer och mer efter vårt lilla liv när jag läser här.
Hoppas jag kommer få samma känsla för sömn ;)
Ha en riktigt mysig Lördag,
Kram Malin

Lottas Fotografi sa...

Åh en sån söt bild!
Kram Lotta

Kia sa...

Vilken sötnos! : )
Man får den sömn man behöver och jag tror man sover mer effektivt emellan matningarna. Sen är det alla nya hormoner som flyger runt i kroppen som ger en mer energi.

Ha en skön lördag tillsammans.
Kram Kia

Ett ögonblick sa...

Grattis!!!
Jag har missat mycket! ser jag.
Så underbart, en liten son...Ni har en härlig tid framför er.

SVANTE var jättehäftigt!!!

Ha det gott och var rädda om varandra!
kram lisamaja

Jenny sa...

Jag kommer ihåg att jag också var hur pigg som helst i början, så underbart med bebis!
Ha en fortsatt trevlig helg, kram Jenny

Hanna sa...

Livet är underbart.
Ha en fin lördag.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Underbart skrivet och vad fin han är er Svante : ) fint namn med : ) kram Sofia

Unknown sa...

Vad härligt att du känner dig pigg!
jag antar att han är en snäll liten pojke som nöjer sig med sova, mat, ny blöja, sova, mat, ny blöja :)

Jag önskar att jag hade haft det så med våra 2 små.
Wille hade kolik och sen han var 4 månader har han haft svår astma, så mååånga turer till sjukhuset för inhallation har det blivit.
Märtis hade jordens kolik.
Jag tillbringa många stunder på farstubron med hörselkåpor på med radio.
Jag klara inte av att höra hennes skrik och gråt! Fick bara panik.
man känner sig så hjälplös!

Tur man har en sambo som är filbunken nr 1 och fixa det perfekt.
Han hade sina knep han, så gissa vilken hejare på styrdans han har blivit!..hehe..Musik gör under!!

SÅ NJUT MIN VÄN!
Jag unnar alla föräldrar en sån där mysig småbarnstid då de små bara äter, sover och vill ha ny blöja!

Ja, kanske inte det roligaste kommentaren, men sömnen är ju lite AO i en småbarnsmammas liv:)

Mys på och njut av ert mirakel!
Han är ju bara för söt!!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åh så mysigt:)
Du skriver sååå fint!

Underbar bild på er fina son:)

Kram Susanne

Rapport till Vänfors sa...

Hej
Såg att du tittat in hos mig och skrivit en fin liten hälsning. Givetvis blir jag nyfiken och tittar in hos dig och jag måste säga att du har en riktigt fin blogg. Blir varm av dina inlägg och ibland en tår i ögat. Många bloggar idag är mycket roliga att läsa och om man som jag tycker om färg och form så finns det en uppsjö att välja av men det är inte alla som blir lagom personliga och har lite eftertanke. Många blir lite platta efter ett tag och fastnar lite sin "gengre". Kommer absolut att titta in till dig till och från och se hur det går för din lilla familj. Ha en bra kommande vecka.
Kram Annika

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken fin bild på lilla söta Svante och hoppas han fortsätter att sova gott så du alltid får känna dig pigg ;)

Kram F

Villa Carl Larsson sa...

Åh Maria vilken bild!! Den är alldeles underbar. Och det vackra motivet gör ju allt. :) Fin kofta i förra inlägget också.

Min gosse sover relativt bra på nätterna, vaknar någon gång och ska äta. Men jag måste ändå säga att jag är trött som ett svin. Jag måste få sammanhängande sömn för att fungera så jag kämpar på. I början sov han mycket både dag och natt, men nu sover han inte mycket på dagarna.

Kram från en trött mamma.