torsdag 2 december 2010

Titta, vad jag hittade i ett av köksskåpen!

 



"Jisses, vilket läckert fat. Har jag ett sånt här..Nämen..?!" 

Precis så tänkte jag när blicken fastnade på det vita fatet för några dagar sen.
Långt, långt in i ett av kökskåpen stod det.
Kanske kommer jag att servera en mjuk pepparkaka på mitt vita fat. Nu i december.
Eller kanske nåt annat juligt & gott. Vi får se.
Elvis var iallafall väldigt nyfiken på om nåt gott fanns att äta redan nu.
Fatet är en present från min mamma.

13 kommentarer:

skogslunden sa...

Otroligt vackert fat! Tur att du hittade det:)
Kram Jennie

Källeboda lantliv sa...

jättegulligt fat ...KUL NÄR MAN HITTAR FYND I SKÅPEN .. ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha ja ibland trycker man in saker i skåpen och glömmer av dom. Ditt fat var mycket vackert!!!

Kram Susanne

Hanna sa...

Fint fat.
Ville bara titta in och säga hej.
Kram
Hanna

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mycket fint fat! Visst är det kul när man hittar saker, fina saker.

Jaha vad ska vi tycka om avsnittet igår? Jag tycker att Stefan borde bli ihop med Caroline och Elena med Damon :) Guuuud vad Damon var snygg igår med alla sina uttryck :D

Kram

Jen sa...

Vilket vackert fat. Hoppas att du får en mysig fredag.
Kram jen

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ojaa, Damon är bäst! Vem skulle inte falla för dem ögonen... Brukar micke kolla på serien?
Peter har försökt men han får inte för mig hihi. Det är "min" stund då :)

Joo lite likt är det så vi får väl se hur mycket det blir av det.

Jaa snöar här med. Lite mysigt är det för det passade så bra idag för idag ska jag baka mjuk pepparkaka :P *smaskens* Lite julmusik på det så är jag på topp.

Ska du handla något speciellt i Gbg? Ska ni gå på stan med? Det ska ju finnas fina indredningsbutiker där. Balders Hage har jag för mig som har kanon saker :)

Kram

Madeleine Berglund sa...

Om du ska hälsa Göteborg?

Maria, du ska omfamna staden, le, smeka den kärleksfullt och säga: Madeleine hälsar att hon älskar dig Göteborg.

Har du förstått? ;)

Hoppas nu att vistelsen blir kanon, kom ihåg att ta en mojito på Franks klubb och hälsa honom så hjärtligt från mig. :)

Tårtfatat är helt makalöst vackert. Det borde stå framme i köket för det var en riktig snygging.

Kram kram
Madde

Madeleine Berglund sa...

Ps. Nej, jag mår faktiskt inte bättre. Är hemma från jobbet idag och imorgon..*host harkel snor* =(

Madeleine Berglund sa...

Ps igen. Jag har missat maria wern för jag låg däckad i sängen av min förkylning. Men jag ska nog sätta på den i bakgrunden medan jag lagar lite middag idag. Det ska jag göra,bara för att titta på inredningen som du talade varmt om. haha. Kram igen =)

Emilias sa...

Hej vännen!
Åååh vad fint, vilken skatt du hade där inne i såpet :)

Vad händer i helgen?
Kramkram

Unknown sa...

Har ett nästan exakt likadant fat hemma! Hittade hemma hos svärmor som har ett överflöd av liknande och fick det av henne:)
Nej, bor inte i Örebro utan i Lindesberg.....

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilket fint fat! Och vilket fint HEM!