torsdag 23 december 2010

Dan före dan...

 





Jag har tjuvstartat lite, kan man säga. Jag har redan fått några julklappar.
Det kom ett brev på posten. Med 3 små ritna hjärtan på. Vem kan det vara i från?!
Med iver slet jag upp kuvertet. Jag hade mina aningar & det stämde.
Det var ifrån Madeleine, Mitt hem & jag.
Det värmer att få se det där lilla kuvertet, som är adresserat till mig.
Vad kan det vara? Vem är det ifrån? Som ett barn på julafton blir jag.
Jag älskar att få brev, speciellt från mina nyfunna vänner från bloggvärlden.
Därför att jag vet att dom är skickade med värme, eftertanke & med känsla. Tack!
Dan före dan... Imorgon kommer han. Tomten!


17 kommentarer:

Emilias sa...

Haha är rädd att du får vänta ganska länge ;) hihi. Jobbar du idag?

Vilken fin present :)
Kramkram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mm, får hoppas det, skulle ju inte skada om man säger så.

åå städa för hela slanten. Ibland är ju man ju på det humöret och då går det undan :)

Det är jobb som vankas till halv åtta ikväll. Så ska det göras jansson och lax.Det blir väl uppesittar kväll för oss.

Nu ösnkar jag dig en fin dag och lycka till med städningen.
Kraam

Emilias sa...

Ja jag somnade ganska tidigt idag så då kom jag upp i tid :) Ganska skönt! Har satt en bröddeg på jäsning innan frukost, inte illa av lilla mig ;) hihi!!

Kan tänka mig att det inte är så mycket folk på jobbet en dag som denna :)

Idag ska jag baka bröd o lite julgodis. och så ska jag luncha med Rikard på stan :)
Vad hittar du på? Jobbar du kortdag idag?
KRAM

Emilias sa...

Jag har en ganska stor matberedare som jag gör degen i :) det funkar bra!

Borde städa här med... men orkar inte ;) Vi ska ha folk här hemma på juldagen så jag är väl illa tvungen, hihi!

Men vad härligt att ha lust att städa, du får gärna komma hit o städa lite också ;)
Kramkram

Emilias sa...

Ja det är underbart med ett nystädat hem, man får tänka så innan man börjar. Så känns det lite lättare kanske ;)

Men kom du, kör försiktigt bara! ;)

Nej, jag dricker inte kaffe. Gjorde det förut men så kände jag att jag inte mådde nå bra av det, illamående o ont i magen. Så jag slutade :) Men ibland dricker jag latte bara för att de är så gott, men då får jag räkna med att må dåligt..

Te är mer min melodi :) Dricker du mycket kaffe?
Kramar

Soltorpsgarden sa...

Tack och God jul till dig och din familje med! Kram Vivi Soltorp så fint du har gjort i headerna, nu måste jag ändra i min lite...tack för inspiration!kram

Emilias sa...

Hehe, det blir en del det :)

Jag kom lite framåt med pluggandet igår, men ytterst lite!! ;) men det får va så. Ligger ganska bra till men känner mig ändå stressad, vill ju bli klar!! Men men...
Nu ska jag ha lite ledigt, behöver det med tror jag :)

Kramkram

Emilias sa...

Tack goa du <3
Hoppas du får en fin dag före doppar dan :)

KRAM

Huset vid ån sa...

Vad kul med en liten julklapp så här dagen innan julafton.....
Dom ser jättefina.....

God Jul!
Kram Therese

Anna Ekberg sa...

Så mysigt att få en liten julklapp i brevlådan lite oväntat :) härligt !

Ha en riktigt skön och mysig dan före :)

Julkramar
Anna

Husprojekt Drömhus sa...

Hej Maria, tack så mycket för dina värmande ord! Jag får önska dig en riktigt god jul! Kram Tiina

Madeleine Berglund sa...

Hej Maria =)
Men titta vilket fint hjärta du har fått, ojojoj, hihihihi.. ;)

Jaså, imorgon kommer tomten säger du, låter trevligt. =D

Jag ska bara lägga in sillen ikväll och sen är jag klar!!! Har du ro i kroppen?

Jag köpte två mössor idag, varma förhoppningsvis, inte alls lantliga utan det ska enbart fylla en praktisk funktion. Haha. Nu är jag rustad för ledighet med utomhusaktiviteter. Moahaha =D

Tror du det slutar bra på julkalendern då?

Kram kram Madde

Lantmätarvillan sa...

God jul på dig med!! Hoppas ni får den härliga julen som förberetts så fint :)

Madeleine Berglund sa...

Jaså jag som trodde du kollade på julkalendern!

Nej, jag har inte sett den, har du? Jag är nyfiken och funderar på att kolla på det ikväll på tv4play.

Vet du vad jag lyssnar på nu här på jobbet? Sveriges radio har gjort något program om musik i svensk polisfilm. Loooove it!!! =D

JULKRAAAAM från mig till Dig!

mina finaste. sa...

:) Jag är också barnsligt förtjust i brev (som inte verkar vara räkningar).

Tack för att du tittade in på min blogg så att jag upptäckte din! Verkligen jättefin!

Ha en härlig jul!
Kram Marie

Ord & Känsla sa...

God Jul på dig!
Kram från din nya bloggvän
Helena

skogslunden sa...

Vad härligt, jättefint hjärta!
Riktigt God Jul och Gott Nytt år till dig!
Kram Jennie