tisdag 2 mars 2010

Något vackert...


Dajmtårta

2 ägg
2 dl strösocker
Vispas pösigt

100 gram mald mandel
0,5 tesked bakpulver
Blandas med ägg & sockret
Häll i smeten i en form med avtagbar botten & grädda i 175 grader i 30-35 min

Vispa 3 dl grädde
Blanda i 2 teskedar kakao
Smeta ut grädden på mandelbotten & strö över en hackad dubbel Dajm
Klart! Mums!
♥ ♥ ♥

Födelsedagen är över för denna gång
Tack så hjärtligt för alla gratulationer, det värmer!
Nu tar jag en liten paus i några dagar, jag åker nämligen till Grebbestad imorgon
Men innan min paus vill jag visa något vackert
Kram på er alla goa där ute


äppelkvistar, ranukel & en charmig vit kruka

Otroligt vackert!

Tack Karin & Rikard..

8 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint arrangemang. Grattis igen :) Tårtan har jag sparat recptet på nu. Ha det toppen på kusten. Kramar

Livet på Marbogården sa...

Grattis! Fina bilder och ha det bra i Grebbestad...Kram

Huset vid ån sa...

Grattis i efterskott och Ha det så bra i Grebbestad! ljuvlig bukett! Kramis Therese

Hanna sa...

Åhh, vad fint!!
Tack för receptet, ska se om jag gör det i helgen :P Såg smaskigt ut!

Ha d gott i Grebbestad!
Kraaaaaaaaaaaaaam1

Noga Utvalt sa...

Åhh gud så gott med dajmtårta!
Denna ska jag absolut testa att göra!

Kram Nadja

Madeleine Berglund sa...

hej!
Grebbestad, vad gör du där? Det verkar så mysigt där. =)
Tårtan ser sååå god ut. Det där receptet ska jag skriva ut när jag kommer hem. Gott gott gott.
Vackra blommor, jösses!!! Viiiill ha! Imorgon är det fredag och då ska jag köpa en bukett till mig själv. =)

Ha de bra i Grebbestad, vi hörs!
kram Madeleine

Emilias sa...

Tack för receptet, det måste jag prova någon gång!!
Ha den underbart i Grebbestad nu!!

KRAM

Klipphöjden3 sa...

Daimtårta, låter jättegott! Tack för receptet den ska jag prova.

Veronica