söndag 26 oktober 2008

Vad gör man en regnig söndag?


Inte ens hunden ville gå ut idag. Vad hittar man på då en sån här regnig och grå söndag som denna?! Jo visst satt där hemma hos mor och far och kom på att jag skulle åka till Blomstermarknaden. Fick med mig 2 orkideer och en liten rundformad "blompinne" (fick plötslig blackout på vad det heter) till mina Hjärtan på tråd. Tröttnat lite på den hängande modellen och tänkte piffa upp dem lite.

Korgen köpte jag för ett tag sen på http://www.meandmyhome.se/, gillar den jätte mycket.

Kom tillbaka hem till mor min, hm.. vad skulle man göra nu då? Sambon var iväg och åkte hoj. Måste han vara sååå tråkig?!?! Jag som behöver underhållas just idag.. Pust, och stön. Så synd om mig tyckte jag. Slet fram en del saker som jag i förvar hemma hos mina föräldrar tills huset är klart. Får liksom inte plats med mer i denna lilla lägenhet.

Hitta denna söta båt i Göteborg för ett halvår sen när jag och Micke var där och hälsa på hans syster och man. Köpte nya påslakan då också, både tröttnat på de gamla som man fått och dessutom är de urtvättade. Både jag och min sambo hade bara såna tidigare så nu kände jag: nej behöver lite nya och snygga till huset.




I somras besökte jag och min moster Smultrongården som ligger utanför Örebro. Vilken mysig butik och vilket hus. Tycker verkligen att ni ska besöka det stället om n i får möjlighet. Det blidde en liten "blomsterkanna". Titta bara på påsen man fick varorna i. Sånt arbete nerlagt bara på en påse, kunde lika gärna bara varit brun och tråkig.
Hitta ett jätte fint tårtfat på Hemtex för ett tag sen. Kommer passa perfekt på köksbänken.



En tvätt påse som jag ska ha hängande på en gammal hängare hade jag tänkt. Den är så mysig.












Mitt senate köp är en medecinlåda som jag beställde från Bruka. Kommer bli super snygg på hyllan i tvättstugan.


Det är vad jag roat mig med idag. Fotat och shoppat lite nya blommor. Har även läst i boken som jag håller på med: Mons Kallentoft "Midvinterblod". Mycket spännande deckare, kan jag rekommendera som kulen höst läsning.
Nu tror jag det blir en promenad med vovven i rusket. Hoppas det har slutat regna så tjejen vill gå ut, har ju en förmåga att krångla de gånger det regnar. Hon blir ju blöt :)
Ha en trevlig och mysig söndag kväll alla. Hörs en annan dag//Kramar Maria

2 kommentarer:

Huset på kullen sa...

En ny blogg för mig, kul! Det ska bli kul att följa er och se hur huset blir.

Kram Linda

Vit Spets sa...

Halloj där!
Så Du är avis på mitt halsband :) det är verkligen min favorit just nu!

Känner att jag oxå skulle behöva köpa lite blomster, vi får väl se vad som händer under veckan - jag & barnen har höstlov :)

Ha det bra
//Siv