måndag 20 oktober 2008

Höstmys på västkusten

Denna helg spenderade vi nere i Grebbestad.

En öde stad så här års, enbart infödingarna som syntes till. Charmigt faktiskt måste jag säga, har ju alltid varit där och trängts med alla turister.

I söndags så vakna jag före alla de andra så då tog jag med mig hunden Yassi ut på en liten promenad.



Gick förbi Tanums loppis (som till min besvikelse hade stängt för säsongen).
VARFÖR? Öppnar i påsk.. va? Har ni hört nåt så dumt? Hm, muttrande fortsatte jag min morgon promenad.

Efter några meter bara så hade Yassi kommit på att det var mysigare att gå hem igen och krypa ner hos dom som fortfarande låg till sängs och slog på tvärnit. Men eftersom jag är matte till en bestämd liten tjej så bet det inte på mig så dragkampen började där på grusvägen. Jag vann!
Åter gick mina tankar till loppisen. Ja, då är det bara att sätta sig i bilen (en rymlig sådan) i påskhelgen och vara fit for fight för shopping. Ska boka in det i almanackan så det ej glöms bort.




Inga kommentarer: