torsdag 8 januari 2009

En kall tordags....

....morgon, en kopp te & planering av sovrum
Sovrummet i huset har vi tänkt ska gå lite i New England stil, med mycket marinblåa inslag.
Kuddar i blått med vita stjärnor, en vit segelbåt m.m
Besökte http://www.vitarummet.se/ precis & blev lite smått förälskad i dessa små varelser


MÅSTE ha en av dessa raringar....


Denna pläd föll mig i smaken direkt när jag såg den, skulle passa jätte bra på gästsängen.
Tror nog att det får bli en utflykt till Karlskoga snart....
Jobb, tvättstuga & långpromenad med Nenya står på schemat idag!
Kramar Maria

20 kommentarer:

VILLA VRÅKEN sa...

Ni kommer att få jättefint i erat sovrum.....Fint överkast du hittat! Kram Linda

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken härlig väntan på att ert hus ska bli färdigt byggt..som du säger den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge.....

Och Vita rum har en massa härliga saker.....

Ha´en bra torsdag!
MiaMaria

VILLA VRÅKEN sa...

Hej igen!! Inga brutna ben tack och lov....Nu väntar vi bara på att grunden ska gjutas i februari månad, planerar inredning för fullt! Kök badrumm har vi beställt från ballingslöv och tvättstugan tänkte vi ta från ikea!! // Linda

VILLA VRÅKEN sa...

Meny luckorna är fina! vi har valt solid! Vita släta luckor med bänkskiva i amerikansk valnöt....Vi ska ha klinkers i kök badrumm och tvättstuga sedan blir det vitlaserad ek i alla rummen!!!Va ska ni ha för bänkskiva????

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej! Ja, det stämmer jag bor i Örebro, i en lägenhet i stan:) så du gör det med alltså:) vilket sammanträffande! Jag är från Karlskoga så jag känner till Vita rummet väl, det är verkligen en helt underbar butik. Hur länge har du bloggat? Kram Maria

VILLA VRÅKEN sa...

Hallo.....Vi har valt trappen baseline 15! Plansteg och handledare i lackad ek, rostfria räcken och i övrigt vit! Eran trapp är oxå fin! Confort heter den va?? Kram Linda

VILLA VRÅKEN sa...

Hallo....Ja vi har gjort en massa tillval som kaffemaskin, rostfria vitvaror med antifinger,Is och kolsyra i kyl o frys, braskamin, garage som vi breddat, aluzink regnvattensysten, ändrade innedörrar, pardörrar, centraldammsugare,Ja nu slår vi till stort....hoppas bara budgeten håller! vi ska ha vitt hus med rött tak och aluzink regnvattensystem!!Va ska ni ha för färg på erat hus???? KRAM

VILLA VRÅKEN sa...

Ska bli roligt att följa erat bygge...Jag kommer att sätta ut mycket kort när vi väl börjar....Längtar längtar..Ha det så gott// Kram

Skatan sa...

Här fanns det mycket fint att titta på!

Kul att hitta hit :)

/Anna

Två systrar sa...

Lexington är alltid ett säkert kort!! Kram C&M

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vita rummet är en riktigt bra affär, konstigt nog är jag inte inne där alltför ofta, kan bero på att jag jämt vill ha hela affären med hem hihi.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vilka söta nallar:)
Och pläden var ju urfin!
Kram Lallis

HWITA DRÖMMAR sa...

Jag bor vid järntorget, granne med Örebro slott:) va roligt att flytta till hus! Jag är ju helt ny inom bloggvärlden, även om jag surfat runt och läst många bloggar tidigare. Det gav mig så mkt inspiration och nu tycker jag det är jättekul att blogga och lära känna nya personer med samma intresse! Trevlig helg!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej :) Hm, jag har inte hittat någon bra loppis runtomkring här, har bara 2 st som finns inne i Karlskoga som har en del smått och gott. Annars tycker jag det är dåligt med loppisar. Vet du någon?

Vit Spets sa...

Halloj där!
Tack för kommentaren... Du i det där sovrummet skulle jag oxå som gott tillsammans med min käresta :)

Jag måste få fråga Dig den där hängaren i trä med smides krokar i högerkanten, var ??? gillar den!!

Önskar Dig en underbar helg
//Siv

Malin sa...

Åh, om jag hade mer pengar i lilla plånboken skulle jag köpa nästan allt Lexington gör.
Fantastiskt fina grejer och underbar kvalitet.
Får hålla mig till IKEA så länge=)

Ha en trevlig helg

Hanna sa...

Jag använde Nordsjö Häftgrund, grundfärg... blir en matt yta.
Men min lilla urna e inte i järn...
Vet inte riktigt vad du ska använda för färg.. det beror på om du ska ha dom ute o.
Fråga på färghandeln, dom vet.
Men, ska du ha dom inne , eller under tak, iaf..så kan du nog måla med 'vad som helst'!? Jag har en färg, som e till för 'snickerier och järn inomhus'..oxå nordsjö. kanske finns nån för utomhus o ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

HWITA DRÖMMAR sa...

Jag är faktiskt oftast på loppis i Karlskoga, måste testa Örebros utbud snart. Men jag kan rekommendera att du tar en tur till Karlskoga. Precis vid infarten till Kga från Örebro finns det en stor skylt där det står "Stor Loppis" sväng av till höger. Här finns massor, dock inte så mycket möbler men massa annat!
Efter loppisbesöket fortsätter ni in till centrum och ett besök på Vita Rummet:) Ha en skön helg nu! Kram

Mjuka sa...

Jag suktar också efter dessa ljuva ting, men ack så dyrt!!
Ha en fin helg
kram Malin

Lallis - liv och leverne sa...

Tänkte bara höra om det är ok att jag länkar till dig. Lite extra kuligt när vi bor i samma stad. Inne i stan:)
Kram Lallis