fredag 16 januari 2009

Feber & garage....


Efter fem dagar hemma tills sängs börjar jag bli lite less,
hostar, snorar & huvudet värker
Febern kommer fram smygande på nätterna
Dagarna går jag runt som ett levande väsen
Vill känna mig pigg!
NU!

På Krutbruket rullar det på med en väldig fart!
Garage plattan har byggts upp för gjutning
Sambon, far min & lillebror har roat sig med att lägga i golvvärmekabeln i garaget
På tisdag kommer det gjutas för fulla muggar


Garage!

Hus grunden!

Nu ska jag fortsätta mitt försök till att bli frisk, säng eller soff liggande med en stor kopp varmt te & glass har jag hört ska vara bra *Ler* Svenska polis filmer & en hel bunt med inredningstidningar är det jag sysslar med om dagarna nu förtiden....

Hoppas alla ni får en underbar helg!!

Många kramar Maria


10 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hur går det med sjuklingen då? jag kvicknade till igår, men fick tillbaka allt inatt :( Less man blir... Men jag ser att grunden tar form :) Hoppas du får en bra helg och att du piggat på dig.
Kram

Hanna sa...

Vilken utsikt ni kommer o ha!!
Ser att det går framåt med huset :)

Mår du nå bättre än?
Ingen skillnad här...så har maken förbjudit mig o elda idag..han ska kolla nåt med pannan... Blir inte speciellt varmt av bara elementen..brrr...

Trevlig helg till dig!
Kraam

Hanna sa...

Jaa, vet inte hur länge jag legat... sonen va sjuk förra veckan, sen tog jag över. Klarar av o va uppe litegrann, men så fort jag gör nåt, så blir ja helt slut.
Snoret rinner konstant hela förmiddagarna, huvudvärk lite då o då.. febern går upp o ner.
Vi skulle behöva nå dundermedusin :)

Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Stackars dig som är sjuk.. man orkar ingenting fast ändå är man envis och är uppe och springer.. Jag älskar Irene Huss.. Jag älskar hennes familj också.. de verkar vara en riktigt go och varm familj med kärlek och glädje.. Beck och Wallander har det alltid så trassligt privat. Såg du på per? Jag tycker han är helt makalös, han är speciell, rolig och duktig. När det flyger plåtar i hans kök vill jag bara ropa: "Akta så det inte blir repor i det vackra trägolvet Per." Haha. Titta, husbygget är ett faktum. Gud så spännande det ska bli att följa. Du har händiga karlar i familjen, det tackar man inte nej till precis. hihi. Krya på dig! Kram Madeleine

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, krya på dig! Och ha nu en så fi helg som det bara går.
Kram Lallis

VILLA VRÅKEN sa...

Jätte roligt att följa erat bygge! Ha en trevlig helg!
Kramar Linda

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, Rolf Lassgård är lite för flåsig, det verkar så jobbigt för honom att andas på något vis. Den andre känns mer som riktiga wallander. Ja, man länkar genom att markera namnet, håll ner ctrl, schift och bokstaven "A" samtidigt. Då kommer det upp en ruta där man fyller i hemsideadressen. Gick det att förstå? Tror Per går i repris imorgon..Kramis Madeleine

Hanna sa...

Gomorron Maria!
Hur mås det? E du tillbax på jobbet än?
Jag tror att jag mår liiite bättre idag..peppar, peppar :S

Ha d gott!
Kram Hanna

Vikeskärs hem och vardag sa...

Här är det bara bra... Lite rastlös eftersom jag inte får jobba så mycket :( Så jag städar och donar varje dag känns det som... Planerar inför sommarens och vårens inköp till balkongen...
Härligt att du är bättre :)
Kram

HWITA DRÖMMAR sa...

HEJ! Jag råkade besöka en loppis idag! När jag var runt och letade saker till jobbet! Plötsligt stod jag utanför ett loppis och jag vara bara tvungen att gå in! Visste du att pappan i Jalla Jall äger den loppisen på riktigt:) Det visste inte jag iaf. Nu vet jag det. :) Hoppas du är frisk nu! Kram