tisdag 10 mars 2009

Man måste ju få drömma lite....


Inredningstokig som man är så har man ju så gott som HELA huset färdigt inrett i huvudet..
Dagdrömmarna avlöser varandra från rum till rum,
...så vill jag ha det där, ...det tyget vill jag ha, ...dom kuddarna ska vara där osv.
Nyttigt, annars skulle tiden gå fruktansvärt segt tror jag.
De senaste veckorna har längtan till våren kommit, och vips så har dagdrömmarna börjat handla om den kommande trädgården...
Vilka utemöbler vi vill ha, vilken marksten, utebelysning... & till det roligaste i mina ögon:
Min blivande odling!
Helt nybörjare är jag när det gäller trädgårdsland, endast några bittra försök till att ha tomat planta på min gamla balkong som slutade med att grannen gnällde över vattnet som rann ner på deras balokng och att den s.k lilla plantan till slut brändes sönder i hettan mot innergården.
Nej, det gick inte som jag hade tänkt.
Kanske kommer jag tycka att det inte är nåt för mig när jag väl fått min lilla odling som jag längtar efter, men just nu spritter det i kroppen för att få sätta igång och greja i trädgården...Mellan målning och div. andra saker som ska göras med övriga huset i vår/sommar.
Kan våren vara snäll och komma nu?


Hallonbuskar är ett önskemål till den lilla odlingen.. Tänk så gott!En kryddträdgård är också ett av önskemålen, med olika goda sorter.. Ett lavendel träd ska in köpas snarast, så fint! Ett olivträd & ett lavendel träd, blir ju kanon eller vad tror ni?

Dagdrömmarna och planeringen fortsätter....

Idag är det dags för tegelpannor på Krutbruket, såå spännande! Trevlig tisdag!

9 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! Här har du en till som dagdrömmer om hur huset skall inredas. Till skillnad från dig har jag inget hus. Haha. men jag drömmer och drömmer.. Du kommer bli en strålande trädgårdsmästare med tiden. Kryddor, hallon, olivträd, jaaaa, du har ju hajat grejen. Härligt! Kram Madeleine

Ina sa...

känner igen mig själv...
jag påbörjade odlingslotten innan huset kom... snacka om att gå händelserna i förtid.. men vi hade goda jordgubbar och egen odlade potatisar där vi satt en sommarkväll i husvagnen och tittade på när de reste vårt hus...

underbara dagdrömmar....
//ina

Hanna sa...

Jamen det är ju härligt att dagdrömma!!
Värsta för mig e att jag e så dålig på att komma ihåg mina idéer, skriver inte ner allt..så blir jag förbannad på migsjälv när jag glömt :/
Jag har ju börjat fundera lite på källaren :D Du, visst va Micke mattläggare? Har han varit med om o fixa till betonggolv i bostad nångång? Jag har ju fått en fix idé o ha 'råbetonggolv' i stora delar av källaren...

Lavendel & olivträd är ju superfint!!! Hallon ska du tänka på att dom sprider sig ganska rejält.. så du inte har en rabatt i närheten där dom kan smyga in med sina rötter. Man får gränsa av dom isf.
Jag får dra upp hallonskott ur grönsakslandet lite då o då, även fast vi har markduk under :/

Du kommer säkert bli en hejare på trädgård :D Jag kunde inte heller speciellt mycket innan vi flytta till hus! Jag va förresten lika gammal som dig när vi flyttade :)

Ha d fint!!
Kramiz

Hanna sa...

Källaren e lika stor som övervåningen.. 108 kvadrat.
Det blir gillestuga med bio, där ska vi ha en till kamin... hobby/gästrum, klädkammare, matkällare, förråd, bastu, relax med bubbel :D En lite toa ska vi försöka få in nånstans o...
Ja, valet står mellan klinker o betong därnere...

R ringde hem precis..e på väg hem...magsjuka han med :S
Så vi har sjukstuga idag.

Du får visa lite bilder på taket sen :)
Kram

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Hej!
Vi fick hem papprena från kommunen idag att de beviljat oss bygglov, nu väntar dock 3v för att se om någon överklagar kommunens beslut.
Igår var vi dock i Borlänge och gjorde klar beställningen av huset och det var super kul.
Ska bli roligt att se fler bilder från ert hus.
Kram Gabriella

Annika sa...

Tjo! Mmm nu vill man ha vår så man kan vara ute och greja, sätta upp staket och fixa till trädgården så den blir som man vill ha den!
Kramar

i Emmas vita hem sa...

Hej!
Åh vad härligt med alla drömmar och tankar som du berättar om, man känner igen sig, hela huset är redan klart i tanken :) Det låter så härligt med hallon och olivträd... Jag längtar också efter våren! Lycka till med bygget, ni är så duktiga!
Många kramar Emma

Annika sa...

Tja! Vi åker upp dagen innan vi ska åka men det är nog ganska tajt den dan! Men jag sak uppåt efter vi kommer hem så då må vi ta och ses! Kramen

Livet på Marbogården sa...

Väntar också på våren, vill att vi kommer igång med våran altan, i stället för att greja inne. Det kan man göra på vinterhalvåret.