måndag 16 mars 2009

Bland gips,spik & hundar....

....tillbringar vi all vår ledig tid!
För varje dag, för varje timme som går kommer vi närmre inflyttning...
Längtar ihjäl mig!!!!!!!!!!!

Bland isolering & hundar trivs jag, så här vill jag ha det förevigt...
Eller.. Ja, huset får ju gärna vara helt klart...Då skulle jag trivas som fisken...
Gå där och skrota med vovvarna springande runt benen...
Snart så!


Lilla toaletten rakt fram, till vänster ett rum förmodligen det blivande kontoret och till vänster ligger tvättstugan...
Fick med den där hemska stegen, ingen trapp ännu tyvärr.... Hm?!
Får handsvett och hjärtklappning bara jag ser den, till och med på kort...

Kök/Matrum


Taksponten som jag slitit med i 2 veckors tid att måla var eviga bräda, men attans så snyggt ;)


Tegel,tegel!!

Panelen på baksidan har påbörjats...

De små liven är lika nyfikna som vi, till vänster har vi lilla Elvis. Min nya bebis (egentligen min brors vovve men oj så söt, kanske kan bli min?)
Nenya har ju fått en vän för livet!
Älskar hundar, de gör livet värt att leva... Ok då, Micke också! Fast inte lika mkt som vovvarna.. Love!
Säger Godnatt....!
Tack alla ni som följer min blogg, det värmer i hjärtat....
Nu blir det Stieg Larssons bok "Flickan som lekte med elden" en stund innan jag ska sova...

9 kommentarer:

VILLA VRÅKEN sa...

Så fint det blir!!! Tänk va fort det går!! Lägger ni tak själva???
Hade ni en trevlig shlagerkväll förresten??
Ha det bra!!

Belfiore sa...

Åh, vad kul att se lite bilder! Blir jättefint! Har ni både spån och gips eller bara gips på väggarna?

Vi ska ha vit fasad (eller väldigt ljus grå). Vi hoppas att det blir bra...

Kram/m

Hanna sa...

Huvva så söööt man kan vara!!! Elvis alltså :P Ja, Nenya oxå förståss :)
Är han en blandis?
Får inte visa så fina hund-bilder Maria... Jag blir alldeles knäpp här ju :(

Huset ser kanoners ut! Kontoret... är det en öppning för ett fönster brevid dörren?
Snyggt snyggt!!!

Apropå inget planerat för veckan...Jag kom på att jag ska ju eventuellt på tjejfest i helgen, med krogsväng o allt :D
Jag har inte varit ut sen oktober!!?!

Ha d fint!!
Kraaaam

Annika sa...

Mysigt med en vovve till =) O vad fint det kommer bli, huset =) Nu börjar de ta sig på riktigt =) ska åka förbi i morgon när vi åker upp te örebro, få en glimt uppifrån vägen =) Kramar!

VILLA VRÅKEN sa...

Röstade på Caroline!! och Agnes var superbra......Hoppas ni inte sliter ut er nu i bygget....Var rädd om er!!
Ha en trevlig vecka!!

Kram

Hanna sa...

Hello!
Haha, jaa...så är det ju faktiskt...att det är samma folk på krogen, hur långa glapp mellan besöken man än har :P

Har suttit med tävlingsinlägget nu på morgon... blev dåliga bilder..men men... får duga :P

Mm det e ganska sjukt... schäfer brukar inte synas så mycket i blandisar! Jag hade en Riesenschnauzer, som va 25 procent schäfer. Hon såg man inte alls nån skillnad på!

R ringde förut o tyckte att jag ska klättra upp på brotaket idag, och skotta av snön :S
Får väl göra som "chefen" säger :P
Hör du inte av mig imorrn, så vet du att jag ramlat av o ligger på sjukan :D

Ha d gott!
Pussa vovvarna från mig!

Kram kram

Emilias sa...

Åh vad spännande det ska bli o se när det blir klart!!! :)
Hur mår ryggen idag??
Kramkram

Anonym sa...

Hej, tack för den fina kommentaren:) Jag beundrar Eran arbetsförmåga, huset kommer att se ut som en dröm/kram

Livet på Marbogården sa...

Vad fint det blir:)