onsdag 11 april 2012

Mina bloggträffar





BLOGGTRÄFF I STOCKHOLM

En sommardag 2010 åkte jag till huvudstaden för att träffa 
Madeleine med bloggen Mitt hem & jag.
Vi gick på stan. Åt och fikade gott. Och gick och njöt av allt det fina i Rosendals trädgård.
Det var min första bloggträff. Och några månader senare. Nämre in på hösten träffades vi igen.
Denna gång kom Madeleine hit till Örebro. En sen fredagkväll efter jobbet kom hon åkandes.
Med sig hade hon givetvis sin kamera, sin dator och en present. Till mig.

BLOGGTRÄFF I ÖREBRO 


Presenten var en väldigt fin lykta. Exakt i min smak. 
Den står just nu i vardagsrums fönstret. Se förra inlägget.

Vi gjorde oss i ordningen på lördagen för att ta en tur bland Örebros inredningsbutiker.
Vi skulle även möta Annika. En blogg-vän från Karlskoga.
Vi fann varandra direkt. Alla tre. 







Denna bild är tagen av Madeleine.

BLOGGTRÄFF I HJO

En solig försommardag i maj åkte jag och Annika till Hjo.
För att träffa Emilia, Johanna och Emilias kompis Marica.
Först på schemat stod ett besök på en loppis som hölls i Hjo. 
En blogg-loppis dessutom.


Sen väntade en god lunch hemma hos Johanna.
Hennes sambo och barn var hemma och gjorde oss sällskap.
Deras hem är bland det finaste jag sett. 


Emilia & Marica


Annika


Johanna med sin minsta flicka.
Denna bild är tagen av Emilia.

BLOGGTRÄFF I STOCKHOLM

Exakt vilket datum det var kommer jag inte riktigt ihåg.
Men det var en varm försommardag det här också.
Någon gång efter vår träff i Hjo. Om jag inte minns fel.
Rätta mig om jag har fel, Annika och Madeleine.
Så bar det av till huvudstaden för ännu en träff. Denna gång hemma hos Madeleine. I Märsta.
Vi fick träffa hennes sambo. Och hennes söta katter. 


Madeleine hade dukat så fint på balkongen. 





Innan vi högg in på den fina tårtan åt vi en god sallad och lasagne.
Madeleine är som jag. Ett fan av Per Morberg. Så det var hans recept.
Och det smakade väldigt bra.
Nöjda, väldigt mätta och lite trötta (iallafall jag som var gravid då) styrde vi hemåt framåt kvällningen.

♥ ♥ 


Nu är det dags igen. För en träff.
Den 5:e maj åker jag och Annika till Skövde.
För att träffa Emilia, Johanna och även Josefin denna gång.
Jag ser fram emot den här dagen väldigt mycket. Den kommer att bli toppen. 

Tjejernas fina bloggar hittar du här:



11 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Jättefina bilder, förutom dem på mig hihi. Hoppas ge bättre bild denna gång :P

Ska bli jättekul att få komma iväg och få en del inspiration igen.
Kul dessutom med en "ny" bloggare att få träffa.

Kraam

Sofi sa...

Vilka härliga bilder (och tjejer:) Maria!
Så kul att ni hittat varandra och träffats, fantastiskt!:)
Jag följer Josefins, Madeleines och Emilias bloggar! Ska spana in de andra med:)

Mamma har fyllt år, så resan är hennes present:)
Ska ni hitta på något speciellt i helgen?

Idag mår jag mycket bättre, men har haft en lång och intensiv dag på jobbet så jag hade tänkt dega i soffan hela kvällen, ändå hamnade jag här, framför datorn;)

Hur har din dag varit?

Kram på dig

Emilias sa...

Hahah, du är för söt du :) slog på nu jag med, jisses vilket fint kök de gör!! Vill ha vill ha!

Vilka härliga bilder du bjuder på! Ska bli så himla roligt att ses snart igen <3

Kramis

Josefine-Elvine sa...

Så roligt det ser ut med bloggträff! :) och vilka härliga bilder, speciellt på jordgubbstårtan :) Ha en bra kväll! Kram Josefine

Maria - Wikers Liv sa...

Så fina bilder!
Själv ska jag på bloggträff på lördag, för första gången. Ska bli jättekul och spännande!
/ Maria

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Vad härliga bilder.
Och så kul med alla bloggträffar ;)
Via bloggandrt har jag också träffat många.

Ha en fin fortsättning på veckan ! Kram

Vikeskärs hem och ting sa...

Mail till dig :)

Hur är det annars med dig och er?

Själv har jag en tuff vecka och känner mig lite deppad, konstigt nog. Men bara att tänka trädgård och inredning rycker upp :)
Kraam

Sofi sa...

Hej!

ja men det vore ju fantastiskt kul att ses i sommar! Det vill jag gärna:)

Så du gillar "snygg Matte", då ska jag tala om att vi höll på att dö när vi var på Ladies night för några år sedan. Helt plötsligt utan förvarning kommer bygglovs Matte in i bar överkropp och börjar såga itu en stock. Ja, du kan ju tänka dig själv (både hur det såg ut och hur mycket vi skrek;);)

Hoppas du haft en bra dag!?

Nu ska jag stryka tunikor till helgen!

Kram på dig

Hemma på Sjuan sa...

Många fina bilder!
Så kul att få träffa sina bloggvänner.
Kram

Emilias sa...

Hej vännen!
Tusen tack för ert härliga mms imorse, det gjorde mig jätteglad :D Och något fult tryne såg jag minsann inte röken av!

HELG!! Så SKÖÖÖNT! Har varit en intensiv vecka, minst sagt. Och jag antar att det lär fortsätta så... Det är så svårt innan man kommit i ordning ordentligt, speciellt med all organisation och de dagliga rutinerna... Men det kommer falla på plats :)

Vi har inte mycket planerat i helgen, ska till R föräldrar och byta till sommardäcken och äta lite lunch. Lite träning blir det nog med :)

Vad ska ni hitta på då?
Jag slängde mig i soffan nu när jag kom hem, skulle jag inte gjort ;) tror inte jag kommer upp igen, haha!

KRAAM

Anna Wahlstam sa...

Såååå himla inspirerande med bloggträffar!
Ska kika in hos dem du nämner, Josefin och Villa Carl Larsson följer jag, men de andra har jag nog tyvärr missat.
Önsakr dig en fin fin lördag!
Kram Anna