onsdag 25 mars 2009

Hjälp!!!!!!!!


Har hittat en hissgardin som jag vill ha i matrummet, är lite fundersam hur den ska hänga och vilken strl jag ska beställa.
Ska den hänga inne i fönstret på en stång som man spänner upp imellan fodren eller ska den hänga på en vanlig stång och räcka utanför fodren???
Den finns nämligen i 3 mått: 110, 120, 140
110 måttet räcker precis så den passar "inne i fönstret" och 140 räcker några cm utanför fodren och en bit på väggen...
Detta är mitt första hissgardins köp :) Vilken storlek ska jag beställa för bästa och snyggaste resultat!
Tacksam för tips...!
KRAMAR <3

14 kommentarer:

Anne sa...

Hej!
Hissgardiner är jättefina!
Jag skulle nog ha valt att ha gardinen sträcka sig lite utanför fodren på varje sida, det tycker jag blir snyggast :)

Kram Anne

Anonym sa...

Hej! Jag gillar hissgardiner skarpt, tycker de är fina. Vet inte vad du själv tycker är snyggt men jag gillar att det sticker ut lite på fodren. Gillar inte att de liksom ska finnas inne i fönstren. Kanske beror det då på att jag tror att man i så fall måste sätta fast dem i fönsterfodret liksom.

Lycka till med valet! Ska bli spännande att se hur det blev!

/Mia

Lallis - liv och leverne sa...

jag är urkass på sådant, men den är FIN.
Och ha en fin dag i solen.:)
kram Lallis

Hanna sa...

Hallo kompis :D
Här är hjälpen :P Men jag ser att du fått hjälp redan :)
Har hållt på med toan hela dan...inte ens knäppt på datorn :S

Jomen hissgardin... ska du ha nån till gardin 'utanpå'? längder, alltså... För i såna fall kan du ju ha hissgardinen innanför fönstret.
Men om du bara ska ha den, så tycker jag det är snyggast o ha den en bit utanför fodren.

Ju längre gardinstången sträcker sig utanför fönstret, desto större ser fönstrena ut ;) Alltså, om du ska ha längder nånstans, så kan du ha dom en bra bit "utanför" fönstret.
Krånglar jag till det nu!?

Annars då... känns d nå bättre i ryggen?
Gått bra m målningen?
Såg du äntligen hemma igår?
Tusen frågor :P

nu ska jag göra ett inlägg, o visa vår nymålade lilltoa ;)

Ha'de!
Kraaaaaaam

VILLA VRÅKEN sa...

Hej hej....Hoppas allt går bra för er! Fina hissgardiner!

Jag har 110 cm på mina och vi har fiskarhedenfönster! Men det spelar nog ingen roll, 120 kan du oxå ta...

Ha det bra och kramar!

Belfiore sa...

Hallå där!

Jag tycker det är finast när dom går inne i fönstret.
Det ser så rent ut och så ramas det in så fint av fönsterfodren. Men det är ju självklart en smaksak. Vi har oxå hissgardiner som ska upp i vårt hus... När det nu blir...

Hoppas ni mår bra och att bygget går framåt!

Kram/Maya

Vita hjärtan sa...

Underbara är hissgardinerna! Hemma hos mig hamnar dom inne i fönstret, tycker det ser lite gammeldags ut. Men det är fint utanför också. (Hihi, jag ser att åsikterna går isär....!)

Kram Annemari

Belfiore sa...

Godmorgon!

Hos oss är det stora badrummet som skall plattsättas. Vi själva fortsätter med gipsandet och golvläggandet å längtar efter våren.

Jag blev förvånad över kvalitén på H&M grejerna. Riktigt bra! Å bra pris! Så kul!

Det kommer nog bli jättefint med den stora gardinen! Ni kommer få riktigt snyggt när det blir klart!

Hoppas ni får en bra vecka!

Kram/Maya

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ja det är jättespännande detta :) Har inte kunnat sovit riktigt inatt hihi. Vad händer hos dig då? Jobbar?

Hanna sa...

Hallo tjejen!
Jamen visst blev det skillnad...på toaletten :) Blev riktigt nöjd!
R blev mest irriterad över att jag inte hade spacklat o slipat innan :S Fast slutresultatet blev han nöjd me ändå :P
Ååh, jag skulle oxå vilja beställa en massa! Kan tänka mig att pläden va underbar :) Vad hade du beställt mer?

Vet du vad jag hittade i brevlådan igår... Leilas county living!!
Har inte hunnit öppna den än...har inte hunnit kolla på gårdagens avsnitt heller. Den som väntar på nåt gott :D
Jag hade oxå fått halens katalogen igår...va d nåt bra i den? Så fick jag påminelse från ellos igen...om nå bra erbjudande :D

Nu ska jag o N göra oss i ordning, o ta bussen in till stan. Ska in på AF o skriva på nån lapp... Sen ska vi mysa runt lite :)

Ha d gött!
Kraaaaaaaaam

Belfiore sa...

Japp, vårt kök kommer troligen nästa vecka. Vår trapp oxå. Så vårt garage kommer oxå bli väldigt fullt en tid framöver...

Men det känns väldigt kul!

Vad ska ni ha för stil på badrummet? Vad ska ni ha för klinker och kakel? Vi ska beställa vårt klinker idag. Kaklet har redan kommit. Det blir nog riktigt bra!

Ha en bra dag!

Kram/m

Ett hus vid en å sa...

Hej! Vad bra att du ställde den här frågan, jag har nämligen undrat över detta också! När jag läser alla kommentarer fattar jag att det går vilket som, det är en smaksak bara. Men gardinen är jättefin, verkligen! Och finns i 140 cm, hmm, precis vad jag behöver.. törs man fråga var du har köpt den nånstans? Ha det bra! Kicki

VILLA VRÅKEN sa...

Hej hej.....Hoppas allt är bra! Vi ska ha vitt hus med rött tak och galvade hängrännor!!
Visst ska ni oxå ha vitt hus???

Krammmm

Sara sa...

Hej hopp! Har precis hittat hit och jag gillar allt jag ser :)

Gillar oxå hissgardiner. Nu har jag mina precis så de passar "inuti" fönstren, men det är bara för att jag har stora fönster. Har du snygga fönsterkarmar så tycker jag du ska visa dom!
Annars blir hissgardinen som vilken kappa som helst.
Det är svårt att prova sig fram..
Men om du vill ha skira voilegardiner oxå så sätt dom inuti karmen så du kan ha längder som vanligt. Så har jag det i mitt matrum.
Hissgardinerna är där och jag byter längder efter årstid. Bilder hittar du hos mig =)

Ha det bäst!
kramen//Z
http://katterochpasta.blogg.se