måndag 26 januari 2009

Måndag morgon...

Efter en lugn helg, fortfarande lite krasslig.
Hostar om nätterna och känner mig inte i toppform än,
hoppas det vänder snart!
Med en kopp te i handen smyger jag in här på bloggen innan jag ska sätta igång och arbeta,
Möttes av ett inlägg från självaste Finland...
Vad glad jag blev, min syssling Tessu hade skickat.
Gick tyvärr inte att svara på inlägget..
Tessu:
Roligt att du tycker om min blogg, klart ni måste kunna se vad som händer =)
Du får skaffa dig en egen blogg så kan jag skriva tillbaka till dig!!
Hälsa alla!
Kramar

Idag kommer jag inte kunna åka till huset, har kvällsmöte här på jobbet *pust*
Får ge mig ut imorgon efter jobbet med en väldig fart så jag hinner fota innan mörkret kommer... Imorgon tänkte jag mig lite shopping också..
Har hittat ett sånt vackert soffbord på Ocean house...
Måste visa det för Micke.
Vill ha!...


14 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hoppas du blir helt frisk snart, inge kul att ligga och hosta på nätterna. Vad kul att en släkting tittat in hos dig :) Hm, har för mig att Fridas gård har sådana sittöverdrag. Men kanske lite dyrare. Själv funderar jag på att sy egna sådana :) När jag nu tar mig för det hihi.
Ha en toppenbra måndag, kram

Hanna sa...

Hej Maria!
Tur du pratade om krasslighet.. höll på o glömma penicillinen :S

Kul o få en hälsning från långväga släktig! Har du oxå finsk påbrå?

Har tyvärr inge tips om stolsdynor, har inte shoppat på 'hundra år'...känns det som :D

Ha en bra dag!
Kram Hanna

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ja men det bordet är ju jätte fint :) Köp det direkt hihi... Kommer nog passa i det nya fina huset sen. Jodå det kommer nog att gå bra, är så att jag ska jobba med min nya chef och hon är knepig, hm hon kan skälla ut en för ingenting framför kunder :( Så jag hoppas hon inte gör det.
Men du, det var någon webb butik som hade rea på sina stolsöverdrag, hm ska kika vilka den var så återkommer jag :)

Vikeskärs hem och vardag sa...

Nää hittade inte vilken det var som hade rea. Men Älvashus.se har en massa volangkjolar :)

Hanna sa...

Åh, vilket snyggt bord!

Jepp, jag e helfinne :D
Va t om finsk medborgare, tills ifjol... då jag bytte, för att det va så in i helskotta bökigt att skaffa nytt pass!
Född i Sthlm, dock, aldrig bott i Finland... men gick i finsk klass t om åttan :) Pratar finska med kottarna.

Kramar

Madeleine Berglund sa...

Nu är jag tillbaka från en helt oväntad bloggpaus. Det blir en försenad fredagskrönika idag istället. Snyggt bord, gillar att det är plankor, mycket fint. =) Tyckte även din käresta det också? kram Madeleine

Hanna sa...

Min far bor i Kervo, alldeles ovanför Helsingfors.
Mamma e från Lappajärvi, och styvfar från Kalajoki. Bägge innanför Vasa...

Jo, kottarna e dålig på att prata finska själv... dom svarar på svenska :( Leia pratade finska ett tag, när hon va liten, men sen slutade hon...

Men man får vara envis, så dom inte glömmer, blir ju lättare för dom o lära sig andra språk sen ;)

Idag e jag ensam hemma... tänkte att jag skulle ta tag i jobbsökandet igen, men känner mig sååå trött. får se om jag går o vilar ett tag... tar tid o bli riktigt pigg! Måla lite ska jag göra :) Kan ev bli ikea ikväll...

Du då, blir jobbet hela dagen? tråkigt?! Vad jobbar du med?
Kul o shoppa lite sen, iallafall :)

Tessu sa...

Skulle jag inte veta bättre skulle jag tro att det var du som har smittat mig... Symptomen verkar stämma i alla fall =)
Jag skulle nog inte tacka nej till en blogg -- tyvärr gör min kära mor det ;)
Kramar

Hanna sa...

På somrarna jobbar jag på en handelsträdgård. Det är väl det som jag helst jobbar med, synd bara att inte chefen vill ha öppet året runt... Annars är det inom inredning...butik..
Får ta o öppna eget :) ...Men jag e för feg :(

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag förstår.. Det är svårt att inte tycka att bordet är snyggt. =) Så din sambo är nog med på noterna. =) Krya på dig! Kram Madeleine

Vita små hjärtan sa...

Tack desamma. Fin blogg du också. Lycka till med nya huset...va kul! Kram

VILLA VRÅKEN sa...

Superfint bord! Hur går det med stommresningen??
Kram Linda

HWITA DRÖMMAR sa...

Bordet är supersnyggt! Var säljer de Ocean house här i stan? Lite på CE har jag sett, men inte såmkt..
Hoppas du blir riktigt frisk snart! KRAM

En Jämtlännings Bekännelser sa...

13 kommentarer! faan va kompisar du har! =) hoppas vi ses snart. du är ju min enda kompis...