tisdag 12 februari 2013

Bloggträff Del II











En blandning av vitt och ljust.
Där hemtrevnaden känns redan när man kliver in i hallen.
Där inredningstidningar hänger prydligt på väggen. Med texten "Läs & njut".
Likaså en samling kokböcker.
Lite Odd Molly, en del Bruka design. Stilfullt och mysigt.
Så skulle jag beskriva Sofis hem.

Efter paket öppning och husesyn fick vi en otroligt god kyckling med en fräsch potatissallad.
Vi frågade efter receptet. Alla fyra.
Efter några timmars prat så var klockan tyvärr dags att åka mot centralen.
Med Skövde-töserna.
Träffen var slut för denna gång. Men innan vi skiljdes åt så smides en plan om ett nytt datum.
Där vi alla ses igen.


15 kommentarer:

Emilias sa...

Hej!

Jättefina bilder på ett härligt hem!

Nu har jag fört över pengar till dig :) Du kan väl hojta när du ser att de kommit in!

Ja, haft en bra dag. Slutade tidigt och har hunnit med mycket känns det som :) träna, handla, spackla lite i vardagsrummet och lagat mat. Nu ska jag snart sova.

Grattis till Nenya :) Ska ni fira alla hjärtans dag något?

Händer inte så mycket här i veckan. Vi ska gå ut o äta på torsdag tänkte vi :) Annars är det bara jobb o träning som gäller.

Redan onsdag imorgon. Veckorna går så fort!
KRAM

Villa Carl Larsson sa...

Men åååå min kommentar sparades inte. Får skriva mer sen. Kram

Linda sa...

Biljetterna till bloggdagen släpps på söndag klockan 10 inne hos bloggen Bromans Bravader.

http://bromansbravader.blogspot.se/2013/02/save-date.html

Kommer sitta här kl halv nio för att vara säker på att få någon. :)

Ha en bra dag!
Kram Linda

Emma - Från min sida sett sa...

Men så trevligt med en bloggträff! Det kanske man skulle ordna en:)

Kram

CONCEPT by JESSICA sa...

Fina bilder, åh vad kul med en träff. Kul att hitta till din fina blogg, får kika runt lite mer.
Ha fina dagen, kram

Sofi sa...

Hej vännen!

Å vilka fina bilder på vårt hem!:)
Tack för dina fina ord med, de gör mig så glad och varm i hjärtat!
Här är det bara bra, just nu har både G och jag krupit ner under varsitt täcke i sängen och kollar på skidskytte, eller G sover och jag läser bloggar;) Jag öppnade imorse så vi var uppe väldigt tidigt imorse så nu vilar vi lite:)
Har ni firat Nenya idag? Fick hon favorit maten/ godiset kanske?:)
Den här veckan är det mest jobb ! Till helgen får vi se vad vi hittar på, ev träffa vänner på Lördag.

Imorgon är det Alla hjärtans dag, firar ni?
Vi får nog fira det i helgen för G är borta imorgonkväll.

En fika får det bli snart, nån dag nästa vecka kanske?

Ha en mysig kväll!

Kram på dig fina !

Villa Ell sa...

Så fina bilder du har tagit i ett väldigt fint hem :)
Soffbordet, gillar jag! Skarpt!
Hoppas allt är bra med dig och att du har haft en fin dag...
Kram Sandra

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Luiza sa...

Hej ,
vad kul med en så givande träff =).
Vilket underbart hem.

I förra inlägget visar du porslin och massa andra saker som är så fina, kan man köpa de någonstans? Har varti inne på "Smultrongården" men hittar likosm inget...kanske bara jag som är knas.
Vad heter porslinet på sista bilden?

Ha en god natt.
kram

Sofi sa...

Hej vännen!

Hur har dagen varit?

Nästa vecka slutar jag fyra på Onsdag, mån o tis är jag upptagen och tors o fre slutar jag senare, det blev många dagar och välja på;) Kan troligtvis sluta runt fyra på torsdag med dock:)

Jag var inne på sidan du tipsade om, så mycket fint! Sen var jag inne på den där bloggen du pratat om och såg den fantastiskt fina stjärnsjalen, det var kärlek vid första ögonkastet! Så snygg!

Imorgon är det fredag! En efterlängtad sådan:)

Händer det något kul i helgen?

Ha det gott fina !

Kram på dig

Anonym sa...

Underbara bilder !!! och vilket vackert hus ni bor i, tycker mig känns igen det, men bor d i örebro trakten så är det ju inte omöjligt :))

trevlig helg
Kram Julia

Frida sa...

Så fint! Och hoppas att du/ni hade det himla bra!

Ha en fin helg. Kram Frida

Emilias sa...

Hej!
Hur har ni det? Stackars Svante som är sjuk! Har han mycket feber? :/

Åh, det blev såå bra med tapeten!! Känns som vi fått ett helt nytt vardagsrum! Jag är lite lycklig, sådär ytligt lycklig du vet ;)

Vad gör ni idag? Inte så mycket kanske med tanke på sjuklingen... Jag ska träffa en kompis son jag inte sett på läääänge. Ska bli himla mysigt!

Kramis

Sofi sa...

Hej vännen!

Hur mår lillskrutt idag? Fortfarande feber?
Har du o Micke klarat er?

Här har vi en lugnt och skön hemma Söndag, det ända vi ska göra är att handla på Ica Maxi (måste ju spana in all fin inredning som de har nu;).
Det fanns mycket fint inne på Pure Love, skull nog kunna beställa både det ena och det andra men väntar på besked om sjalen så länge, ska bara ha den!:)

Ha det fint nu vännen!

Stor kram på dig

Therese sa...

Kikar in lite! Vilken fin blogg du har!!!

Kram Therese