tisdag 23 oktober 2012

Bloggträff hos Josefin

















I lördags morse steg jag upp tidigt.
Gjorde mig i ordning och åt en god frukost. Tillsammans med familjen.
Tog en runda med Nenya på ett morgon daggigt gärde.
Innan jag satte mig i bilen för att åka mot Skövde.

Jag skulle möta upp tjejerna i Tibro för ett besök på en inredningsbutik. Vid namn Förr & nu.
Där gick vi länge. Vände och vred. Tittade. Kände och klämde.
Alla tre fick med sig något därifrån. Det var inte svårt. Inte alls.

Vi satte oss i bilen och åkte mot Skövde. Magen kurrade. Började närma sig lunch.
Väl hemma hos familjen så gjorde Josefin en jättegod lunch. Med nybakat bröd.
En kaffe på maten blev det i soffan och en hel del prat. Och skratt.

Även fast regnet öste ner så gott som hela dagen.
Och den planerade promenaden i området ute blev.
Så var det en sju-jäkla bra dag!
Som gav mig ny energi och värme.
Vilka härliga tjejer. Och vilket hem. 


12 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va mysigt ni har det tillsammanms :)
Hoppas nui fick med er fina fynd hem.
Kram
Jessica

FruNeroLindström sa...

Vilket underbart hem, sett fina bilder både hos dig och Emilia nu idag, så misstänker att ännu en blogg kommer läggas till läslistan.
Ja, Tisdagmorgonarna är alltid lite stressiga då babysimmet börjar 9.45 och jag vill då hinna med Dix en timme innan, för nu efter är man så seg och Stella sover dessutom extra gott. Så då vill man passa på och hinna annat ;)
Men en skön start att börja med promenad tycker jag, ger lite extra energi för resten av dagen.
Vad hittar ni på denna tisdag? Ha en fortsatt mysig dag.
Kram Malin

Vita huset 28 sa...

Hej va härligt de där lät! Bloggträffar är verkligen nåt som fyller på depåerna igen.

Fint hon bodde!

Idag väntar jobb strax till stängning. I morgon ska vi jobba över alla då julen måste bli klar.
Vad hittar du på?
Kram Camilla

Villa Carl Larsson sa...

Så otroligt fina bilder du har tagit, ur en massa vinklar som jag inte ens skulle fundera på att ta ur. Jättefint! Och vad roligt att se bilder från ens hem som någon annan tagit.

Hoppas resan hem gick bra. Här hade vi sjukstuga resten av helgen. Men bra ändå.

Massa kramar Josefin

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fina bilder på ett fantastiskt fint hem!
Så mysigt ni haft!:)

Här är det sjukstuga idag, Londonbaciller som mamma sa;) hihi
Passar på att läsa ikapp alla fina bloggar och inspireras:)

Vad har ni hittat på idag?

Kram på dig

Villa Ell sa...

Låter som ni hade en fantastisk lördag...
Fina bilder :-)

Kram Sandra

Villa Ell sa...

Låter som ni hade en fantastisk lördag...
Fina bilder :-)

Kram Sandra

Emilias sa...

Ja vilken härlig dag vi hade :) Kunde inte blivit bättre!!

Hur har starten på veckan varit? :)

Kramkram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken härlig dag! Mysigt att träffa andra bloggare, äta god mat och tjattra lite!

Kram
Petronella

Ekenäsliv sa...

Såååå mysigt ni har det på era träffar:-)
Jag har en väldigt uppbokad vecka för att vara mig. Igår bio, "En oväntad vänskap" - se den om du inte gjort det! Helt underbar!!!
Imorgon ska systern och jag på Mingelkväll i vår bästa-butik i stan. På torsdag Föräldraråd på dottern skola.. Undrar hur trött jag kommer vara på fredag..Ja, då kommer ju en kompis hit, hoppla!
Ha det då fint!
Kram Anna

FruNeroLindström sa...

Här tar vi seg-dag idag. Igår blev det en riktig heldag i stan.
BVC gick bra, hon följer sina kurvor fint och utvecklas som hon ska. Nu väger hon 9830g, inte konstigt att man blir trött i armen ibland när hon ska bäras. Så nu är det inte nytt besök förrän strax innan jul när det blir 1 års kontroll med läkarbesök och spruta.
Har Svante reagerat något på sprutorna? Stella reagerade inte alls på första och efter andra blev det lite feber. Men hoppas hon klarar även nästa fint då det blir 1 års kalas den 23:e och sen är det ju julafton.

Vad hittar ni på denna Torsdag då?
Kramar Malin

Albinssonskan sa...

Den butiken har helt underbara saker! Var där förra sommaren och kom hem med ett gäng rosa Ib Laursenskålar.