tisdag 24 januari 2012

Tacksamhet i bloggvärlden!


Snön lyser med sin frånvaro. Fortfarande.
Bilderna är tagna förra vintern då vi hade en rejäl vinter.
Med både kyla och massvis med snö.
Inte för att det gör mig så mycket att det inte är tonvis med snö.
Men jag tänker på dem som tycker om det vita och
på alla barn som vill slänga sig ner för pulkabacken.
Och vråla för full hals: Se upp i backen, tusen hål i nacken....

Jag är så tacksam. Attans så tacksam är jag. Över er.
Ni som läser mitt babbel.
Vissa dagar och inlägg blir jag så trött på mig själv och hela grejen.
Hur kan jag inspirera någon annan med min blogg som ständigt handlar om unge, hund, och hus.
Ni är så många där ute som inspirerar mig. Med era härliga inlägg och vackra hem.
Men jag själv ser mig inte alls som inspirerande. Stundtals.
Igår, en vanlig måndagkväll kikade jag in snabbis och möts av detta:

Lena sa...



Maria, jag läser din blogg så fort du skrivit något och jag blir alltid så glad.
De andas harmoni och lugn och jag mår gott av att läsa dem.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kramar

Ja, vad säger man när man får en sån fin kommentar?
Hur glad man blir går inte att beskriva i ord.
Hjärtat hoppar till lite extra och man blir stolt.
Man får en liten extra kick att vilja inspirera er.
Och man slutar aldrig förvånas över hur många härliga och goa människor det finns där ute.

 
TUSEN TACK!


21 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, visst kan bloggvärlden vara helt fantastisk, den ger energi!
Kram Anna

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jag håller med, läser såå gärna din blogg och det du skriver om. Härligt att vi kan inspirera varandra på olika sätt..:)

Vackra bilder!

Ha en fin dag
Kram Susanne

Casa of Mia sa...

Härligt kram

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Jaså i Arboga, ja, det kanske ligger på vägen för min del, hahaha, jag och geografi. ;)

Ååå men det var fina ord, jag förstår att du blev glad. Vartenda ord är sant!

Här har vi fått snö så det är vitt ute. Fast jag kan gott och väl tänka mig lite vår nu. :)

Åå men tack, vilken fin komplimang som gör mig megaglad.

kramis
Madde

Vi i Villa Ville kulla sa...

Håller med dej till hundra procent!!!!Man får mer energi här inne i bloggvärlden!!!
Kramar Lotta

Emilias sa...

Hej vännen!
Vilka fina ord hon skrivit, håller med om vartenda ett :) Bloggvärlden är fantastisk!

Men jag tänker ofta samma som du, vem tusan läser mitt babbel...? Men alla kommentarer av alla goa människor man får är så härliga!!

Vad skönt med en lugn vecka :) Mys med mammafika, vad ska du bjuda på för gott??

Min vecka är ganska lugn den med, långa dagar på jobbet och på fredag ska vi på after work, ska bli kul :) annars är det lite träning inplanerad och så... Idag har jag varit och hälsat på på mitt nya jobb. Jag är så orolig att jag tagit fel beslut, jag trivs så himla bra där jag jobbar nu men kände ju att jag inte kunde missa chansen till en tillsvidare tjänst. Men tänk om det inte blir bra?! Tänk om jag inte trivs?! Usch, massa tankar...

Hoppas du har en fin kväll!
KRAM

Hemma på Sjuan sa...

Jag läser oxå alltid din blogg och tycker du skriver jättebra. Jag tycker det är kul att följa andras vardag :)
Fina bilder, ni verkar bo sååå fint!
Men här har vi vitt och vinter.
Ha en bra vecka! Kram Suss

Anna Wahlstam sa...

Hej Maria!!!
Vad glad jag blev att du kikade in till mig, och då hittade ju jag din fina blogg. Hit kommer jag återvända..
Förstår precis vad du menar, blir också såååå varm i mitt hjärta när människor läser min blogg och lämnar någon rad eller två, med varma fina ord.
Må så gott!
Kram Anna
www.ekenasliv.se

Trivsamma förändringar sa...

Låter jättekul med dubbeldop, säkert uppskattat av släkten också!

Vi har varit iväg till öppna förskolan där många av mina gamla klasskompisar som nu också fått barn brukar träffas på babycafé på tisdag förmiddagarna. Jättetrevligt och man får sån energi av att träffa alla dessa goa mammor och få prata av sig lite =)

Jag gillar också din blogg!

Kram Maria

Titta in hos Thess sa...

Hej!
Vad glad jag blir att du hittade till mig så att jag hitta de hit!!
Jätte härlig blogg,roligt skrivet och jätte härliga bilder!!!=)
Tittar gärna in snart igen.
Ha en härlig dag.

Kram Thess

Kia sa...

Tänk att folk man inte känner uppskattar det man skriver även om man själv inte tyckt det var något speciellt! All feedback som man får är underbar. : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Mamma till 4 sa...

Sådär brukar jag också tänka ofta.
Hur i hela friden kan människor vilja läsa min blogg o mitt babbel hihi.
Du har en underbar blogg! Otroligt fina bilder och man vill bara läsa mer.
Kram Mia

Mariette sa...

Visst är det härligt med denna bloggvärld. Att få dela med sig och få lite tillbaka, det är underbart. Det finns ju så många underbara människor.
Jag läser också din blogg med jämna mellanrum, den inspirerar mig!
Mariette

kicki sa...

Hallå där & tack för besök & kommentar inne hos mig & jag kan bara hålla med föregående, jättemysig blogg.....hit kommer jag fler gånger :)

Sofi sa...

Tycker om att läsa din blogg, får massor av inspiration här! Ha en toppenkväll!
Kram Sofi

mariaikos sa...

Tack för besöket på min blogg . Välkommen åter !
Jag tycker det är det som är trevligaste bloggarna att läsa ,just vardagsbloggar om allt möjligt . Man får mycket inspiration .
Vad fint du har det .
Hälsningar Maria ♥

Vikeskärs hem och ting sa...

Helluuuu, hur mås det?
vad händer hos dig då? Här går livet sin gilla gång :)
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Nu var det ett bra tag sedan vi skrev till varandra!
Men roligt att du tittade in igen.
Välkommen tillbaka! :)
Kramen♥

Emilias sa...

Godmorgon godmorgon!
Har ni sovit gott i natt? Jag börjar inte förens 9 så har lite sovmorgon. Å andra sidan går sista barnet hem kl 18 ikväll så blir en lång dag ändå...

Hihi, visst är det tjusningen i livet, man måste ju våga chansa lite. Och en fast tjänst kan man ju inte tacka nej till :)

Ja, idag är det jobb och sen ska jag nog ut och springa. Får se hur kallt det är bara.. Vad ska ni hitta på?

Turkisk youghurt är ju tokgott!! Ska du börja med lchf eller äter du bara det ändå? Jag brukar äta det ibland till kvällsmat, blandat med lite vanlig fil. Det mättar bra :)

Yes, det huset ligger i samma område som Josefin bor i. Även där jag kommer att jobba så kanske kanske jag får ha hennes lilla Edvin på förskolan :)

Haha, nej, den röda färgen i badrummet var liiiiite väl ;) Du känner mig du :) Men själva rummmet, oj, vilket badrum!!

Nu ska jag göra mig iordning och åka till jobbet. Ha en fin dag nu!
Kramar i massor

Husnummerelva sa...

Tack för din kommentar! Fin blogg du har, med en massa kloka ord//kram Maggan

Jgabriellah sa...

Hej :)
Tack för besök och söt kommentar hos mig. Var ju tvungen att kika tillbaka.
Åh vilket härligt hus ni har. Jättefina bilder på allt möjligt. Men ingen snö... Här har vi massor! Så vitt och vackert ute. Tjejerna älskar snön. De små iaf...
Fortsätter kika in hos dig.
Kram Johanna :)