tisdag 27 december 2011

Juldagen 2011




Efter all julmat och sött tog jag med man, barn, hund,
barnets morfar och "gamm-kärringarna".
Som är min mor och faster. På en promenad.

Stormen Dagmar kom på besök senare på kvällen.
Och jag ska erkänna att jag aldrig varit så rädd.
Inte alltid underbart att bo så öppet och fint som vi gör.
Inte när stormen fick tag i huset och takpannorna flög som lätta löv.

Annandag jul blev inte riktigt som vi tänkt oss.
Istället för att mysa av julens sista dag fick vi ta hit "händiga-Tobbe" och försöka få dit alla takpannor. Hjälpte även till hos mor och far att ta hand om träden som stormen vält.

Julen är över. För denna gång.
Och jag har kommit fram till att jag gillar inte blåst.
Och jag gillar definitivt inte att bli rädd.



7 kommentarer:

HOUSE of MANDY sa...

Härligt med en promenad. Hoppas julhelgen har varit fint.

Kram Amanda

Vikeskärs hem och ting sa...

Heej! Hur har ni det? Ja jisses vad det blåste, men det blåste minst lika mycket inatt. Sov inget vidare då.

Fick du något bra i julklapp?

Vad händer annars? Guud vad bra VD var. Spännande värre ju :)

Kraam

Hemma på Sjuan sa...

Huga inte roligt när det blåser så att takpannorna åker av! Här är jag orolig för grannens tall när vinden sätter fart...
Skulle varit snö och kallt istället!
Kram Suss

Trivsamma förändringar sa...

Ja stormen var inte rolig någonstans! Fy vilket trist julväder!

Nu får vi hoppas på lite snö och lagomt många minusgrader i januari.

Kram Maria

Unknown sa...

God Fortsättning!

Vilka söta små troll!!
Pepparkaksgumma...å halledosingen da!

Ja du ...storm är inte min starkaste sida av välbefinnande heller!
Jag fick lite lätt panik.
Vilket rum i huset var säkrast!?
Å som du skriver...hela huset knaka, vibrera och hade sig.
Spån fulla sängen hade vi på morgonen som kommit farande från timmerväggen.
Vi har ju torpargrund, så när vinden svischa in under huset höll jag på att gå i taket.
Men Märtis som låg uppe och sov. (har tak upp i nock där) visa inga som helst tecken på att vilja vakna.

Hoppas att ni myser på nu i mellandagarna.
Nu går vi mot ljusare tider :)
Kram till dig och sötaste svante <3

Anonym sa...

Läskigt med stormen : ( God fortsättning kram Sofia

Vikeskärs hem och ting sa...

Så skönt att få sova så länge :)
Mysigt att gå hemma och dona och fixa.
Var det mycket folk på marieberg? Hörde av en kollega att det var kaos i förrgår där.

Här jobbas det för fulla muggar. Men på nyår åker vi upp en sväng till min bror.

Idag ska vi kolla en andra gång på huset och pappa är med så man får någon utomstående som kanske ser på ett annat vis.
Jag hoppas det blir vårat, har redan planer för trädgården :) Jag kommer gå bananas där hihi. Ska visa bilder på huset om allt går vägen.

Nä vi gav inga julklappar heller, förutom P som gav mig en ny mobil.

Du får ha en bra dag, Kraam