torsdag 9 juni 2011

 

 

 
Min kära pappa har ett gott öga för vatten och båtar.
Kanske beror det på att han är uppväxt i sådan miljö.
Hans senaste projekt var att bygga om dammen i trädgården.
Efter x antal kärror med sten och ny duk så är den klar.
Här ser ni det färdiga resultatet.
Det är vårt hus ni ser skymta bakom träden på en av bilderna.
Min pappa, han är stolt över sitt verk. Och jag är stolt över min pappa.
Han är däremot mindre glad på Nenya som mer än gärna skulle vilja ta ett dopp där i.

Idag tar jag helg. Morgondagen kommer jag att spendera i Stockholm med 3 damer.

 

10 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Men så fint och vad duktig han är fin pappa :) Lyllo dig som har så nära till dina föräldrar. Perfekt sen också när ni nu väntar en liten. Jag som har över 100 mil till mina. Inte precis bara att springa över på en fika.

Vi har det bra och bygget rullar på. Nu har målarna trätt in och ska spackla. Kakelsättaren har även börjat med sitt så nu händer det lite med utseendet snart. Ska bli så spännande att se sen. Jag längtar efter så mycket just nu. I helgen händer det inte så mycket. Förhoppningsvis föder vi barn :) Annars orkar inte jag med så mycket just nu. Bakar dock bröd idag. Alltid nåt.

Ha det riktigt trevligt i storstan igen. Får han träffa dig nåt din kära? Fast ni hade ju en fin helg på spa förstås.
Kram Josefin

Emilias sa...

Hej!
Vad roligt med Sthlm tillsammans med nära o kära :) hoppas ni får en fantastisk helg!

Vilken härlig fontän, vad duktig han är din far!!

Skriver på mobilen så får skriva mer sen...

Kramisar

Madeleine Berglund sa...

Ååå men titta så fint, vad duktig din pappa är! Jag gillar verkligen stenarna, känns lite Ernst över det hela, hihi.

Jo men visst kan väl Nenya få ta sig ett dopp. ;)

Ja, vad kul, då ses vi imorgon!!! Tjohooo! =D

Ha så kul i huvudstaden!
Kram Madde

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fint..:)

Önskar dig en häärlig tripp till Stockholm:)

Kram Susanne

Madeleine Berglund sa...

Jaså?
Men gud så spännande :)
Kraaam!

Lottas Fotografi sa...

Vilken jättefin damm din pappa gjort!
Hoppas det var trevligt i storstad en.

Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Nu den senaste veckan har jag svällt lite om fötter och händer, annars ok. I övrigt inga direkta förvärkar.
Jag bakade två mörka limpor med frön och russin. Tänkte att jag skulle ge bort dem till våra blivande grannar som varit så snälla i helgen när vi målat. Du vet, vi har ju ingen toalett bland annat.

Kram

Ord & Känsla sa...

Vad fint med dammen, blir väldigt avis! Har funderat på det, men det blev en köksträdgård istället.
Får se om det blir en liten vid uterummet?

Ha en trevlig helg!
Kram Helena

Kia sa...

En damm skulle jag också vilja ha men det får bli ett framtidsprojekt om 10 år eller nått. : )

Hoppas stockholms helgen blir bra.
Kram Kia

Bland Mossa och Tegelsten sa...

Så ljuvligt Maria! Ja förstår att du är nöjd och glad över din fars arbete :) Mycket fint och harmoniskt...
Hur är det annars med dig och magen? =) Nu var det ett tag sen jag var här inne hos dig... fy på mig ;)
Hoppas ni mår gott.
Många kramar Therese