torsdag 10 december 2009

Före & Efter

Välkommen fredag!
Äntligen helg framför oss, julfest ikväll med mitt jobb, middag med vänner planeras till morgon dagen & söndag blir det Lucia fika hos grannarna
Gillar när det är fullspäckat schema med sociala tillställningar, men även en lugn helg hemma i soffan framför en bra film är helt ok
Mycket film blir det denna årstid för oss, tur att det finns några att välja på!
I går satt jag & tittade genom gamla bilder på datorn & hitta en bild på våran tomt innan första spadtaget togs. Inte ens skogsröjningen var på börjad..
Tänkte att det blir en bra avslutning på denna vecka att visa lite"före & efter" bilder på Villa Krutbruket
Önskar er alla där ute en trevlig Lucia & helg
Kram ♥ Maria

17 kommentarer:

Blåbär och Mjölk sa...

Åhh vad fint! Jag bara ÄLSKAR ditt hus Maria! :) Vad mycket fint ni har gjort. Både ute och inne. Vi har bara börjat! Tomten är så miss skött. Och det finns knappt några rabatter eller buskar. Vi har i alla fall planat ut tomten. Men bör göra om det. Då det sjunker ner och gör gropar i gräsmattan. Suck! Och inne...ja, det finns hur mycket som helst att göra. Det tokiga är att jag o maken börjar lite var stans. Nu håller vi på med både gästrum, tvättstugan och hallen! Hos oss är det nästan alltid så att inget blir riiiktigt färdigt. Det fattar lister, kanske en lyskontakt, dörrhandtag eller sista panelbiten. Ja du kan säkert "se" det framför dig. Men, men, det händer något i alla fall, haha!
Så trevligt ni ska ha det i helgen! Fullt upp läser jag. :)
Själv ska vi på Julmarkanden i stan. Där köper jag min årliga mistel. Och tösen rider på hästar. Sedan bjuder min tvilling på adventsfika för hela släkten. Och "små folket" ska göra ett lussetåg för oss. :) Tösen min ska vara lucian. Och över för fullt på alla sånger. Låter så charmigt. ;)

Önskar dig också en fin lucia helg!
Kram så länge. Åsa.

Emilias sa...

Vilken skillnad, vart tog skogen vägen? :) Tycker ert hus är jättefint!!

Härligt med helg igen!!

Hoppas ni får sköna dagar!
Kramisar

hemma hos lilla mej sa...

Verkar so du har en mysig helg framför dej.Skoj med lite roliga sociala saker.Vilet fint hus du bor i !!!!!!Helt underbart.Ja ha nu en mysig helg med både Lucia och 3 advent kramizar Rita.

Hanna sa...

Ja det va ju lite skillnad ;P
Det har ju gått så himla fort!
Och fint blev det :D

Härlig helg ni har framför er!
Mysigt med julfest, och middag... ni slipper laga mat på hela helgen då :P

Ha d gött!
Kraaaaamizz

Handgjorda drömmar sa...

Hej igen! Tack för jag fick "stjäla" från din sida:) Jättefin blogg du har!
Marie

VILLA VRÅKEN sa...

Vilken skillnad!!! Ha en trevlig helg!! Förresten har ni hunnit med att göra en gräsmatta, ser så ut på bilden.....

Kram kram

Annas skattkammare sa...

Vilken förändring! Ert hus är så fint!
Önskar en trevlig lucia!
Kram /Anna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Det är kul att kolla på före och efter bilder för man glömmer så fort. Vi tar massor av kort för att kunna titta tillbaka på bygget när allt är färdigt.
Må så gott

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Hej Maria
Vilka fina bilder. Ni har verkligen fått ett jätte fint hem.
/Gabriella

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Nu har jag varit på bio och sett "Luftslottet som sprängdes". Jag tyckte det var den bästa filmen, jätte bra helt enkelt. =)

Det är nästan så att jag faktiskt skulle vilja ha alla filmerna på dvd.

Har påbörjat nästa bok av Mari Ljungstedt också. =)

Kram Madeleine

Hanna sa...

Gomorron!
Brrrrr, frusen! Har varit på dagis, lussefirande... Utomhus!! Åhhh,hade glömt att dom har såna tokigheter för sig... Höll på o frysa ihjäl! Man e inte van kylan nu...
Helgen har varit bra, nästan bara varit hemma... i lördags va vi iväg o köpte täckbyxor t L bara.
Ni då, trevligt med middag o fika medmera?
Har ni fått nån snö därnere? skulle väl komma i hela landet nu i veckan...
Vi ska ha lilla jul med svärmor nu i veckan, R går på jour på torsdag... så 'lilla' blir troligtvis på onsdag :/ Måste fixa gran tills dess!
Har du bestämt, blir det 'vanlig' gran eller kungsgran? eller tall kanske?

Kram kram!

Emilias sa...

Hej tjejen!
Måndag igen... är allt bra?

Har du haft en fin helg?
Kramar

Emilias sa...

Låter som en trevlig helg :)

Tack, men den är finare i verkligheten ;) Antar att ni ska ha riktig gran??

I fredags kollade jag o en kompis på Idol o åt lite god mat tillsammans, i lördags handlade jag lite julklappar o så bakade vi lite julgodis. I går var vi på sjukhuset o hälsade på Rikards farmor som opererats o jag hälsade på en kompis som är krasslig, annars tog vi det bara lugnt :)

Händer i veckan nu då? Snart snart jul!!
Kramis

Emilias sa...

Kungsgranar är såå fina :)

Tyckte nog det var rätt som vann Idol, men gillade Calle också... Men Erik håller ju större klass, helt klart! Vad tyckte du??

Min vecka ser ungefär likdan ut... plus en massa massa plugg! Vill verkligen ha ett ledig jullov så då gäller det att ligga i :) Känns lite segt...

Hur går det med julklappar då? Byter du o Micke?
Kraamar

S o F sa...

Hej!

Tittar bara in och säger Grattis till den fina brädan som du vann hos Emma.

Hon gör så mycket fint hon, Emma. :)

Ha det gott!

Hanna sa...

Hör'du Grattis!! du har ju vunnit brädan hos Emmas idéer :) Kul!
Kunde inte kommentera där så jag grattar här istället :D

Kram kram!

Villa Carl Larsson sa...

Ni har ett så fantastiskt fint hus. Jag ska genast lägga till dig på min blogglista så jag inte missar dina inlägg :) Underbara bilder du visar här på din blogg och mycket fin inredning.

Kram från Josefin