torsdag 19 november 2009

Kransar


♥ Torsdag idag, godmorgon alla! ♥
Lite mindre grått väder idag & snart helg igen
Känns bra, känns otroligt bra
Mycket funderingar kring jul & dess förberedelser i mitt lilla huvud
Inköpslista är skriven;
Hyacinter, pepparkakshus, mandel till knäcken & givetvis en gran
En sväng till panduro borde jag göra också,
behöver band till kransarna som ska hängas upp på vitrinskåpet
Har även kransar som jag vill ha på ytterdörrarna men vet ej hur jag ska få dit dom
Göra hål i dörren känns så där :(
Har kikat ut ett band på Panduros hemsida som föll mig i smaken:

Sköt om er alla ni där ute! Kramar Maria

13 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Ja nu börjar man att tänka mer och mer på den mysiga tiden som kommer! I helgen tänkte jag pyssla och förbereda mer på allvar!
Kram /Anna

Emilias sa...

Jaa du, det funderade jag också på... är glad att de gav mig ett annat alternativ i alla fall!

Åh, jag ska också börja planera advents o jul pynt lite mer konkret snart... kolla över vad vi har o vad vi behöver skaffa o så :)

Jag mår bättre idag.. fortfarande snuvig o halsont med det är definitivt på väg åt rätt håll :)

Vi skulle ha tvättat idag men tydligen målar de om golvet i källaren där tvättstugan ligger så vi får inte gå där... typsikt!!!

Vad ska du hitta på??
Kraamis

Madeleine Berglund sa...

Hej Maria!!

Du kan ta silvertejp eller liknande på bandet och fästa ovansidan av dörren. Förstår du hur jag menar? Det brukar gå att stänga dörren ändå.

Har du sett nya Wallander än? Det har inte jag.. =)

Snart är gröten slut, jag har ätit det två gånger om dagen för att det är så gott. Ikväll ska jag ta det lugnt och titta på Per Morberg "Vad blir det för mat. Roligt program tycker jag. =)

Imorgon är det fredag och då äter jag ostbågar för glatta livet på kvällen. Haha.

Hur firar du att det är fredag imorgon?
Kram Madeleine

Vikeskärs hem och vardag sa...

Du kan ju ha ett snöre som sträcker sig upp till dörren och och emellan dörr och tak vet ej vad man kallar det :) Sen tejpa för då syns det inte.
Kramis

Hanna sa...

Godmorgon tjejen!
Svårt detdär med att hänga kransar när det är fönsterdörrar...för du vill väl inte ha bandet över fönstrena?
Du kan inte få fast bandet i spröjset på rutan på nåt vis? Så att kransen hänger nedanför...

Min krans har jag satt fast med häftpistol på ovansidan av dörren... Sen när det blir ny dörr här får jag ta till någon mer varsam metod :D

Fredag igen... skönt :)
Idag får jag tillbax min symaskin...!
I helgen ska jag städa till lite o ta ner våra jullådor hoppas jag, det blir reportage här till veckan :S
Och fortsätta pyssla t julmarknaden ska jag göra... Skulle baka igår kväll, men satt och jävlades med datorn istället... Så bakning sker idag, N ska hjälpa mig :)
Vad ska du pyssla med i helgen?

Kramiz!

Emilias sa...

Jaa det är jätteroligt :)
Ja usch vad det har regnat det senaste... helt otroligt!! Vill hellre ha snö nu ju :)

I helgen kommer min pappa på besök så det blir lite trevligt :) annars inget planerat...

Vad ska du hitta på??

Kraam tjejen!!

Emilias sa...

Åh, Änglar o Demoner är jättebra. Såg den på bion men Rikard har inte sett den än :)

Ne, han är här för att jobba så han kommer på lördagem o ska jobba hela söndag dygn så vi ska väl bara äta lite gott o umgås o så på lördagkväll :)
Har du löst kransproblemet??

Ha en mysig helg du också :)
Kramisar

Vikeskärs hem och vardag sa...

Nu i helgen är jag faktiskt ledig. Sista helgen innan jul... Då ska det pyntas :) Baka med tror jag... Har du läst ut boken?
Vad blir det för dig då?
Kramen

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mm tyckte samma om den boken... Hmf 2 solar, men det är som du säger att dem bra filmerna får alltid dåligt betyg. Den är säkert jättebra :) Vi ska med gå när det lugnat ner sig lite, mycket bättre då slipper man störa sig på en massa folk hihi.

Änglar och demoner är bra. Det blir film för oss imorgon, Transformers 2. Annars är det bara jobb för min del.
Kramis

Vikeskärs hem och vardag sa...

Haha precis, man behöver ju inte tala om för hela sverige att man dreglar :)
Jag läste med om det, helt otroligt ju. Själv har jag aldrig varit sådan att man blir galen, man kan vara en fan ändå.
Idol gillar inte jag heller, bara auditon. Alla pratar att guuud vad han är bra, men jag tycker inte någon berör mig där.
Film är aldrig fel :)

Jo det blir jobba varje helg, möjligtvis att man är ledig söndag eller lördag för vi har ju öppet alla dagar from nästa helg. Men det är kul, det är mest då man träffar allt roligt folk, gubbar som ska ha till "kärringen" som dem alltid säger. Eller till "hon där hemma" haha. Jag brukar alltid ställa på dem en massa skämt då, det uppskattar dem :D
Nää nu ska jag kila iväg. Hoppas lunchen smakar.
Kramar

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Precis, Twilight/saga, njaa, vi får se. Men hur som helst låter det som om att din helg kommer att bli väldigt mysig.

Imorgon tänkte vi åka ut till torpet över dagen. Ska bli mysigt, hoppas hoppas hoppas att det blir lite sol i alla fall.;)

Nu ska jag äta en god frukost, gooooott.

By the way, nya lyktor till trädgården, det är inget vi fått se på bloggen va? (nyfiken)
Hihi.

Kram Madeleine

Unknown sa...

Hej Maria,
I onsdags skulle vi, dvs jag och mina barn, pyssla inför julen....men min son på 1år och snart 8 månader är i det stadeiet att han inte vill sova mitt på dagen utan väntar tills kl 16-17 och således är uppe till 23-snåret på kvällen....så jag försökte söva min son......samt så städade vi på min f-lediga dag= inget pysslande gjort!!!!!

Under övriga veckan har jag JOBBAT (=lärare som har utvecklingssamtal inbokade).Längtar tills jag kan ägna mig åt undervisningen igen!

I helgen skall vi försöka oss ut i skogen i jakt på gran inför jul. Granarna ser så tjusiga ut då snön kommer men då man tar in dem så är resultatet inte alltid det man tänkt sig...Vi tar nog med oss alla mindere fyrfotingar; vovven och så brukar båda katterna följa med i skogen. Vår vovve är lite mindre än Er( pappillon ).
MVH;
Petra

Interiörboden sa...

Hej!

Åhh, så fint ni har det...var ett tag sedan jag var inne här nu..hoppas att det är bra med dig!!

Ha en jätte bra kväll!!
Kram Sandra