söndag 12 oktober 2008

Sparsam generation..

Jag har alltid undrat över varför man ska spara på saker o dyl?! Nu har jag kommit underfund med varför och är evigt tacksam över att ha haft väldigt sparsamma morföräldar som ägde en stor lada med stor möjligthet att förvara gamla prylar i och som aldrig hade en tanke på att SLÄNGA saker. Så otroligt mycket fint har stått där under alla dessa år utan min vetskap.. hm?! Jag in i racer fart och ögonen glittra mer än i ett barns på julafton.. Alla dessa fina möbler och dyl.. Är det en dröm?! Det mesta går att köpa men det är något visst med det gamla, möbler som har en lång bakgrund, har en slit yta som är riktig. Ja, jag älskar sånt rent ut sagt.
Fram med slipmaskinen älskling, skrek jag till min sambo. Här ska det jobbas!
Hoppas på ett bra resultat när vi är klara med allt.


Denna fina gungstol kommer inte från ladan. En arbetskamrat skulle göra "kaffe-ved" av den eftersom han var eviga morgon skulle envisas med att slå i tån i den. Snabb som en hök var jag och råffa åt mig den och svor en hel ramsa om att man inte slänger såna här fina saker.





Lite blomster på denna ;) och kanske lite målarfärg också...










Detta klaffbord ska det lite vit (självklart!) färg på och sen ska de få stå i vår hall. Kommer bli kanon tror jag..

Nu kommer vi till det största projektet som jag inte ens har börjat med ens: Morfars gamla skrivbord!

Detta skrivbord har x antal år på nacken. Har alltid tyckt om det och nu har jag lagt beslag på det :) Tänk vad många timmar min morfar satt vid detta skrivbord och arbeta med adminstration för sitt företag. Så otroligt fint och välbevarat.
Har tänkt mig att måla det i blank svart. Tror det kommer bli jätteläckert. Har fyndat en gammal karmstol även som jag ska måla likdant och klä om dynan till skinn.
Har lite att göra tills huset är klart för inflytt men så roligt det är......... och tur att huset inte är färdigt på ett tag.
Saknar Er Morfar & Mormor, ni kommer alltid finnas i mitt hjärta!
Kramar till er alla från migggggg.......

Inga kommentarer: