torsdag 13 december 2012

Luciadagen 2012


Vaknade i morse till minus tjugosju grader.
Åt frukost till luciatåget på Nyhetsmorgon. Och en värmande brasa i kaminen.
Sen åkte vi hem till min faster. För en kaffe och lite lunch.
Vi har med andra ord haft en väldigt bra dag. 

Tusen tack för de goa kommentarerna i förra inlägget.
Det värmer enda in i själen.
Det betyder så mycket att ni finns där.
Att ni läser min "dynga". Att ni skriver några rader. Eller bara ett "hej".
Det är Ni som gör bloggen.
Vad vore jag utan er?

En trevlig lucia önskar jag er.


13 kommentarer:

Linda sa...

Här var det -17 när vi vaknade och några grader mindre just nu. Vi ska iväg på em och titta på Nellies luciatåg på dagis och både tåg och fika är utomhus. Så det blir att klä på sig ordentligt.

Kram Linda

FruNeroLindström sa...

Brrr. Här har vi inte så kallt. Var -10 innan på fm när jag var iväg en sväng.
Låter som en skön Luciadag.

Ja, bloggandet vore ingenting utan läsare och kommentarer. Det är en mysig värld och man får lära känna så mycket härliga människor, inspireras och lära sig nya saker.

Ha en riktigt skön fortsättning på dagen, Kram Malin

FruNeroLindström sa...

Ja, jag är absolut med på en bloggträff till våren.
Skulle vara så otroligt kul att träffa er på riktigt.

Usch, stackars vovve. Våran blir tvärtom i kylan, som en valp på nytt som lämnat hjärnan hemma ;) Busar som en tog och leker mullvad genom snön. Sen märker man först när man kommer hem om det slitit på tassarna.
Men försöker komma ihåg att smörja dem regelbundet nu när det är kyligare.

Kram Malin

Kia sa...

Tack jag har haft en bra lucia. Först lussetåg på dagis sen jobba. Hem och tända brasan. Vi har inte haft så kallt, max 10 minus fast det kändes rätt kallt ute! 27 är lite mycket! 

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Frederica sa...

Brrr!! 27 minus är ju skrämmande kallt :(
Vart bor du? Nordpolen ;)

Här är det riktigt kallt också nu i kväll, så där så det fryser i näsan :P Haha.

Ha en fin Lucia kväll!
Kramar

Sofi sa...

Hej vännen!

Ni bor verkligen i ett köldhål:)
Här hade vi minus 18 i morse men på jobbet var det minus 22 när jag kom dit:)
Låter mysigt att tillbringa dagen med faster:)

Har haft en bra dag med tidigt Lussefirande:) de är ju så söta när de kommer nyvakna med lussekläder på sig:)

Imorgon är det redan fredag, skönt!

Vad händer för er i helgen?

Ha det bäst!

Kram på dig

Emma - Från min sida sett sa...

OJ, det var kallt, hua! Låter som om ni har haft en riktigt mysig dag! Tack för din fina kommentar, jag blir så glad!

Ska ni hitta på något roligt i helgen?

Stor Kram till dig!

Vita huset 28 sa...

Hej där ja nu är de allt kallt, vi hade minus 22 brrrrr.
Hundarna gör ifrån sig snabbt iaf :)

Vilka fina bilder du visade i förra inlägget o va vackert ni bor.
Blir sugen på att komma över på fika :)

Kram Camilla

dianasdrömmar sa...

Fy, vad kallt.-8 här i Stockholm.Tur att man kan värma sg med glögg :) kram Diana

Emilias sa...

Hej fina!!

Ja jisses vad kallt det har varit. Men vilket underbart vinterväder!! Strålande sol och sådär härligt krispigt. Nästan så jag inte vill åka ifrån det vackra om en vecka ;) Men bara nästan...

Vad hittar ni på i helgen?
Vi ska fira lite jul med R familj. Åka på julbord och sova över natten på Bohusgården i Uddevalla. Ska bli väldigt mysigt :)

Är det inte typiskt förresten, att man ska vakna halv åtta en lördagsmorgon!?!?

Åter igen, tusen tusen tack för den fina julklappen <3

KRAM

Emilias sa...

Hej!
Nej det blev ingen resa, vädret ställde till det så vi vågade inte åka... Tråkigt! Men vi ska ses imorgon istället, huvudsaken är ju att man ses!

Har haft en jätteseg dag idag. Kunde verkligen inte sova imorse, så konstigt... Blir en tidig kväll ikväll!'

Kan tänka mig att traktorn fångade S intresse :) nästan lite konstigt att barn är så intresserade av traktorer, många av mina barn på jobbets första ord var just traktor ;)

Ska ni se på Så mycket bättre ikväll? Det ska vi, snart åker godiset fram med :)

Kramkram

Villa Carl Larsson sa...

Hej goa rara Maria!! Tusen tusen tack för den jättefina julklappen. Jag kunde, som Emilia, inte hålla mig till julafton :) Har varit usel på att höra av mig, men jag blev såååå glad ska du veta. Att du tänkte på mig.
Hoppas allt är bra. Här har vi bara varit smått sjuka hela tiden. Just nu mår vi ändå rätt så bra allihopa. Man har ingen motståndskraft längre. Kan det vara små-barns-baciller som spökar kanske.
Nu har graderna gått upp lite ute så nu tinar det. Jag hoppas det blir kallt fort och kommer mer snö. Älskar vintern med snö.
Massa kramar Josefin

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Låter som om ni hade en härlig Luciadag :)
Hoppas 3:e advent blir lika!
Ha en skön dag.
Kram
Jessica