lördag 28 juli 2012

Omringad av blixtar



Kvällen går mot sitt slut. Vi sitter och tittar på blixtarna.
Vi är nästan omringade. Det mullrar rejält utanför.
Vännerna fick ställa kvar sina cyklar. Jag gav dom skjuts hem.
För ovädret kom snabbt. 

Jag har fortfarande en liten semester-paus. Härifrån.
Men helt borta klarar jag inte av att hålla mig.
Kikar allt in era härliga bloggar. Även fast jag inte alltid lämnar spår efter mig.
Pappan i huset har fortfarande semester. Vi myser. Hela familjen.
Vi har spenderat några dagar här. Och några andra där.
Mer om vad vi har haft för oss får ni se. När min lilla paus är över.
Detta inlägg är bara ett litet "hej" till er. Från mig.


16 kommentarer:

Emilias sa...

Och HEJ på dig vännen!

Det har åskat och blixtrat här med må du tro.. Tycker faktiskt det är lite obehagligt med såna väder. Man känner sig så maktlös på något vis...

R och hans kompisar har precis gått ner till stan. Jag orkade bara inte... Så nu sitter jag här i min ensamhet. Vääääldigt skönt faktiskt! Ska krypa ner i sängen och läsa lite snart.

Har du läst något i sommar??
Har ni sett Liza Marklunds filmerna förresten?
Kramar i massor

Emilias sa...

Hihi, ja det måste vi ha gjort. Skrivit till varandra samtidigt :) lite scary!!

Ja, det där åskovädret förra året minns jag. Vi vaknade mitt i natten av att det lös upp i hela rummet och mullrade hela tiden. Riktigt otäckt.

Vad skönt att du har tagit dig tid att koppla av lite när S sovit. Kan tänka mig annars att man känner att man ska hinna med så mycket då annars.
Tack för boktipset, har aldrig hört talas om de böckerna...

Jag har lästa Katerina Janochs böcker om barnmorskan Cecilia. Finns fem stycken. Läste två förra året och har snart läst två den här sommaren. De är lite mer åt chic-litt hållet... Gillar böcker som utspelar sig i Sverige :)

Marklund filmerna ska ni absolut se. Kanske inte världens bästa skådespelarna i men helt klart sevärda. Vet ju att du gillar såna deckare ;)

Blir det en tur till Grebbestad??
Kramar

FruNeroLindström sa...

Mysigt med åska så länge ingen blir skadad eller det slår ner.
Vi fick en liten sväng mitt på dagen igår, men sen en fin kväll.
Ha en riktigt härlig fortsättning på semestermyset.
Kram

Frederica sa...

Tack för din snälla kommentar :)

Glad att jag hittade din blogg tillbaka. Vilket ljust och fint hem ni har ;)
Svantes rum speciellt!

Usch och fy för blixtrar och dunder!
Hoppas ni får finare väder idag :)

Kram

Anna Wahlstam sa...

Heeeej!!! Och tack för dina fina kommentarer:))
Vi har haft det skönt ett par dagar hemma hos mor och far!! Liten skärgårdstur, strandhäng och så en tur till Helsingör:)) Nu i veckan har vi inte så mycket inbokat, vi ska på loppistur med svärmor på tisdag:)) Annars har jag lite fix här hemma som jag vill göra. Tyra hon leker med kompisar mest, det är liksom det viktigaste nu;)) Tänk om tre veckor börjar hon första klass! Spännande!
Vad har ni planerat för veckan då?
Må så gott mellan blixtrarna:))
Kraaam Anna

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Hallå där har själv haft lite semester från bloggen, fast jag saknat den :)
Hoppas ni har det bra!

Kram Carolie

Sofi sa...

Hej vännen!

Ja men fy vad det blixtrade och dundrade igår, både mysigt och lite otäckt på samma gång;)

Vi tittar på OS så mycket vi kan men nu börjar ju jag jobba imorgon så då blir det inte lika mycket. Känner mig inte helt nöjd med semestern, dåligt med sol o värme. + 2 kilo och lika blek som innan är väl inte så kul men jag har ätit mycket gott;);)
Annars är jag rätt nöjd:)
Från och med imorgon kör jag viktväktarmat de närmsta månaderna, har ju massor av bra recept från när jag var med tidigare:)
Vi har tagit det lugnt i helgen, idag har jag tränat sen blev det faktiskt ett spontanbesök på Mariebergsgallerian, ett mycket trevligt sådant. Jag fyndade på rean bla ett par vita converse för 200kr = otroligt nöjd:)
Var du där? Hittade du något kul i så fall?

vi ska försöka komma i säng ganska tidigt ikväll för imorgon ringer klockan 05:15, jippi!;)

Vad händer för er imorgon?

Ha det gott!

Kram på dig

Jennys gömma sa...

Tack fina du, för hälsningen hos mig! Här ska vi njuta av sista semesterveckan tillsammans. Jag är ledig några veckor till. Ha en fortsatt skön sommar! kram Jenny

Hanna sa...

här har vi ännu inte sett till åskan. Hoppas det dröjer för jag gillar det inte riktigt.
ha en bra dag!
Kram
Hanna

Emilias sa...

Hej fina!

Men neej, era stackare!! :( Vilken otur ni har! Och när ni har planer och allt... Låg ni däckade båda två samtidigt alltså?

Jo men det är okej på jobbet. Bättre än förväntat. Vi har väldigt lugnt så vi går hem tidigare eller kommer senare varje dag ;) inte helt fel faktiskt. Idag började jag halv sju och gick hem tolv :)

Vi tänkte gå på bio ikväll, Maria Wern. Men tydligen gick inte den här i Skövde. Blev så besviken!! Annars hittar vi inte på så mycket. Har träffat min kompis och hennes lilla Teodor idag. Jättemysigt!

Vad ska ni hitta på i veckan då? Är ni helt återställda?
Kramiar

Edtiaflicka sa...

Ha en fortsatt sköööön bloggpaus! ;)

Kram Ida

Sofi sa...

Hej vännen!

Stackars er! Fy va tråkigt att ni åkte på matförgiftning och att det inte blir en tur till Grebbestad:( Ja ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig, tur att Svante klarade sig i alla fall:)

Det har gått bra att jobba, vi har lite barn så det är lugnt, nästan för lugnt:)
Jag tänkte köra lite viktväktarmat en period framöver. För några år sedan var jag med i viktväktarna, jag gick ner 10 kg men har tyvärr gått upp alla och väger precis lika mycket som innan nu;) Hoppas att jag kan tappa i alla fall en sex - sju kilo nu, det vore ju inte fel:)

Jag har nästan inget planerat den här veckan, helgen är ganska fullbokad dock:) Själv då?
Vad ska ni göra de närmsta dagarna?

Jag fyller inte för än den 27 augusti men är ute i god tid:)

När fyller du?

Ha en fin kväll!

Kram på dig!

Emilias sa...

Hej vännen!
Hur mår ni idag du och M??
Kramar

Vikeskärs hem och ting sa...

Heej, jodå det är ok här.
Själv då?
Nää fy bubblan, denna sommar kunde liksom ha skippats :P
Får hoppas det blir en fin höst sen.
Men än har jag hoppet kvar om värme hihi.
Nästa helg åker vi, ska bli väldigt skönt.

Du nu finns ju nya Batman filmen :) Har du sett den? Vi ska på bio på lördag och se. Älskar batman :)

Stor kram

Emilias sa...

Hej!
Skönt att höra att ni är på benen igen :)

Jag mår bra tack. Är himla trött bara. Gissar att det är första veckan på jobbet som spökar. Ska bli sååå skönt med helg snart!!

Jag ska anordna en tävling på min blogg, ett presentkort på miinto.se. Så var med och tävla nu :)

Kramar

Vikeskärs hem och ting sa...

Men hallåååå, vad tråkigt :( På semestern och allt :(
Naturens hus, vart ligger det?

Du vad tror du om en bloggträff i september/oktober?
Brukar kunna vara lite tråkiga månader och man behöver göra något kul. Jag funderar på att vi kunde ta Vita rummet, sen vidare till Lev vackert och sen ta en fika här?
Så kör vi samma gäng och om någon mer kanske vill hänga på :)

Yes, ska definitivt betygsätta den för dig hihi.
Vet du när VD börjar?

Nu ska jag kolla Ernst :)
kramar