fredag 27 januari 2012

Och så kom vintern...

 

 

 



Medans snöflingorna föll tog jag med mig unge, hund och kamera ut.
Flingorna blev mindre och mindre. Men ett vitt täcke hann det bli innan det slutade.
Barnvagnen gjorde spår i snön. Frusen persilja från sommarens sådd.
Hittade en så gott som översnöad marschall efter helgens festligheter.
 Nenya åt snö som en ko på grönbete. Jag gick där och filosoferade.
Tittade till de frusna jorgubbsplantorna.
Kom fram till att jag hoppas på lika bra skörd med gubbar som förra året.
 Jag konstaterade också i min rundvandring i trädgården att det är rätt fint så här års.

Helgen är här igen. Att få ha pappan i huset hemma i några dagar. Det gillar vi.
Ikväll är vi bortbjudna på middag.
Mamman i det huset har bebis nr 2 i magen. Det gillar vi också.
Men först blir det "fredagsfika" med vännen E-M.
Kan hända att det slinker ner en semla idag, faktiskt.
Trevlig helg!



9 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Vilka underbara bilder.
Här fick vi ju nästan en decimeter i början av veckan.
Så barnvagnspromenaderna ger rikligt med extra motion och Dix far runt som en galen kalv på grönbete.

Hoppas ni får en riktigt mysig helg,
Kram Malin

Carina Sjölund sa...

Mysiga bilder!
Här har vi fått snö så vi kan faktiskt dela med oss, vill du ha lite? :)
Kramen♥

MIN LYCKA ♥ sa...

Fina kort du bjuder på!
Fint med snö, men nöjer mig med värmen ett tag till här i Florida;)
Vi har det kanonbra, riktigt bra och roligt semester ställe!
Kram Marika

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Hejsan, vad kul att du tittade in hos mig. Vilken härlig blogg du har, jag skall kika vidare på den i helgen, kram Victoria

Anna Wahlstam sa...

Härliga bilder!!! Det är verkligen vackert bara snön får vara och inte blaska till sig :-)
Må så gott!
Kram Anna

kicki sa...

vilka jättefina & stämningsfulla bilder :)
Ha en fin helg.

Unknown sa...

Härligt med snö. Hos oss lyser gräsmattorna vita så idag är vi hos mor o far som har lite mer snö o åker pulka. Då bokar jag in lördagen :), va roligt att Madelene kommer också. Ja jag o en kompis har bokat in loppisen den 5 maj så då ses vi där med. Ha en mysig helg! Kram kram

Sofi sa...

Ljuvliga vinterbilder du bjuder på Maria! I år får man vara glad över den lilla snö som kommer:)
Ha en toppenkväll!
Kram Sofi

Titta in hos Thess sa...

God kväll i stugan!
Härliga vinterbilder du tagit med vovve o vagn =)
Hoppas att ni har en skön lördag kväll.
I morgon går våran stora flytt,äntligen!!!! Håll tummarna att allt flyter på.

Kram Thess